Elizaaa Skrevet 4. mars 2009 #1 Skrevet 4. mars 2009 Jeg får av og til vondt rett under ribbeinan på høyre sia, er det vanlig? Er 17 uke nå. Kan ikke huske at jeg hadde det sånn i det forige svangerskapet..
ble_mamma_6august 09 Skrevet 4. mars 2009 #2 Skrevet 4. mars 2009 jeg og har det slik, men varierer hvilken side det er på.. vet ikke hva det er.. men er vel livmoren som presser opp alt annet?
Nangiliama Skrevet 4. mars 2009 #3 Skrevet 4. mars 2009 Wild guess.. Tror det kan være luftsmerter.. Tykktarmen ligger helt oppi der, og når den er full av luft kan den presse på det som er rundt og gi smerter.. Hvis du har smerter på høyre side kan det hjelpe å legge seg på høyre side for å la lufta passere videre litt lettere og omvendt:)
*Mamma09* Skrevet 5. mars 2009 #4 Skrevet 5. mars 2009 Jeg er 19+6 og jeg har også veldig vondt på høyre side under ribbeina.. merker det godt når jeg skal legge meg.. men ja, kansje det er luftsmerter, det har jeg igrunn ikke tenkt på..
Smiley:) Skrevet 5. mars 2009 #5 Skrevet 5. mars 2009 Heisan:) Jeg har det akkurat på samme måte, og fikk bekreftelse på hva det var. Det er babyen som ligger med hodet der, og ribbena får dermed press på seg. Hodet ligger og gnisser mot ribbena og vil derfor virke som et slags "gnagsår", ble jeg fortalt. Skikkelig ubehagelig, så vondt noen ganger at jeg har lyst til å hyle....... Håper det går over snart. Så da kan dere ta det helt med ro jenter:) Ha en fin kveld....
Elizaaa Skrevet 5. mars 2009 Forfatter #6 Skrevet 5. mars 2009 Var hos ostopaten min idag. Uten at jeg hadde fortalt nåkka om at jeg hadde vondt under ribbeinan la han handa si der hvor jeg bruke å ha vondt. Da jeg spurte hvorfor han la handa si akkurat der, sa han at det kjentes veldig stramt ut i mellomgulvet... Hva nå det måtte bety... Men sikkert ikke nåkka farlig!
ble_mamma_6august 09 Skrevet 5. mars 2009 #7 Skrevet 5. mars 2009 vet hvordan luftsmerter er, å dette er ikke luft. lol
ble_mamma_6august 09 Skrevet 5. mars 2009 #8 Skrevet 5. mars 2009 kan da ikke være baby, den ligger jo myyyyyye lengre ned, hvertfall hos meg
Smiley:) Skrevet 5. mars 2009 #9 Skrevet 5. mars 2009 Jo det kan være babyen. Min ligger med hodet opp, og beine ned. Den sitter på en måte, fikk jeg beskjed om. Vanlig at de ligger å trykker seg opp mot ribbena.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå