Anonym bruker Skrevet 4. mars 2009 #1 Skrevet 4. mars 2009 Ungene her hjemme spyr, og jeg blir som regel alltid smittet. Så det er jo stor sjans for at jeg får det i løpet av et par dager. Og det som er, er at jeg skal jobbe helga. Og jeg syns alltid det er kjipt å ringe å si jeg er syk på helg. Men, bør jeg si fra til avd. leder nå før helga at vi har spysyken i huset? Eller skal jeg bare vente å se om jeg blir syk eller ikke og evt. si fra da?
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2009 #2 Skrevet 4. mars 2009 dersom det er vanlifg at du blir smittet eller kan føre smitten med på jobb er det vel bare å ringe og gi beskjed, så kan avd lederen ta den avgjørelsen. tror jeg ville gjort det, ingenting er verre enn å gå underbemannet på helg, og ingenting er verre enn å måtte bruke tid i helgen for å få folk....
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2009 #3 Skrevet 4. mars 2009 Ja, det er vanlig at jeg blir smittet, men jeg kan jo ikke være hjemme i tilfelle blir syk? Eller?
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2009 #5 Skrevet 4. mars 2009 jobber du i helsevesenet? du kan jo bare ta ut egenmeld på syke barn til helgen på fredag. da kan de få folk. eller jobber du sein på lørdag kan du jo bare ringe lørd morning om du føler deg uggen. men om det er smittsomt og du tar med smitten eller er fare for å vere smittefarlig er jo ikke det noe å ta med seg på jobb. så ring avd leder og spør så får du svar. jo du kan jo strengt tatt vere hjemme uten og vere syk med egenmelding.
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2009 #6 Skrevet 4. mars 2009 "du kan jo strengt tatt vere hjemme uten og vere syk med egenmelding" Det må være et mareritt å være arbeidsgiver når så mange av oss tenker slik...
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2009 #7 Skrevet 4. mars 2009 Du kan ikke være hjemme I TILFELLE du blir syk nei. Jeg blir oppgitt av hvordan enkelte tenker. Si ifra til lederen din og kanskje de undersøker om noen kan være i bakhånd. Blir du syk, kan du uansett ikke gå på jobb, men da har du iallefall gjort det du kan i situasjonen.
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2009 #8 Skrevet 4. mars 2009 Nei, jeg kan jo ikke være hjemme i tilfelle. Det er jo mange som har barn som spyr, men må jo likevel dra på jobb. Ellers hadde det manglet folk på jobb til stadighet. Å ta ut egenmelding på barna er heller ikke aktuelt da de har vært mye syke i vinter, og jeg har allerede brukt en del av de dagene. Må nesten bruke de dagene på kun barna. Å bruke egenmld. på meg selv uten å være syk er heller ikke aktuelt. Får ringe sjefen i mårra og forklare hvordan ting ligger ann, så har jeg i allefall gjort mitt. Får jo ikke gjort noe med om jeg blir syk i helga, men får så dårlig samvittighet av å ringe på helg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå