Gå til innhold

fikk en litt oisann opplevelse idag

Anbefalte innlegg

Skrevet

satt og tenkte på datteren min. før helgen var det slutt på tv titting for henne helt. ikke noe film eller barnetv eller noe. siden i høst har tv seeingen på ettermiddag,morning og helg bare eskalert. har bare blitt sånn. hun såg på tv i alle sine våkne minutter omtrent. som sagt før helgen var det slutt. nå holdt det, jeg var så flink det 1 året, ingen tv overhodet omtrent(ikke for meg heller) så ble det litt barne tv og film til kos innimellom fra hun var 1-2år. og etter fylt 2 år ekstremt tv titting.

men det jeg ikke har sett er forandringen i henne siden hun fylte 2 år. småting jeg ikke har lagt merke til. før idag. fordi siden jeg sluttet med tv så er:

matlysten økt

sitter roligt med matbordet

sover til normal tid om morningen(ikke kl4-5 som hun pleide)

roligere unge

prater mer

fantaserer mer

legger seg fint

sovner lett

mindre hyper

mindre sutrete

mer lysten på å gå ut

en stor forandring-- og alt jeg gjorde var å slå av tv. eneste vi har sett er emil på søndag og den er grei. nå tror jeg det forblir slutt og hun har ingen behov for barnetv om kvelden så nå er det nok tv titting for hun på laaang tid:)

flere som har merket sånn forandring på ungen pga tv?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har aldri hatt så mye tv titting her i huset som du beskriver, men jeg merker stor forskjell på de helgene da det er barnetv frem til kl 10, og kanskje en film på ettermiddagen. Faktisk er ungene så slappe etter lang barnetv morgen at det er nødvendig med en film på ettermiddagen.

Så vi unngår å se tv. Ser kanskje barnetv 2kl 18.00 2-4 ganger pr uke, så koser vi oss heller med familieprogrammer kl 19.30 - 20, eller en og annen film i helgene. Skulle faktisk ønske at morgen barnetv forsvant. Tror det ville endret manges liv.

Skrevet

det er sant det. jeg har aldri hatt morning barnetv utenom i helgene har ikke hatt nrk super før de åpnet for bakkenette og signalene forsvant. har HELDIGVIS ikke disney eller cartoon network eller noe slikt, men det blir alt for mye! og det var vel da signalene forsvant at tvtittingen økte og. plutselig kunne jeg sett på tv mens jeg dusjet eller noe. helt rart, hadde jo aldri behov for det før, da lekte hun fint iro på rommet. tv er en mektig og rar ting....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...