Gjest Skrevet 4. mars 2009 #1 Skrevet 4. mars 2009 Jeg er sykemeldt 50 prosent pga. smerter fremme i lysken og bak på setet, særlig høyre side. Dette er mitt 3.svangerskap, og jeg har aldri hatt slike smerter før. Kjennes hvis jeg står og går for mye eller hvis jeg har sittet lenge og skal reise meg opp. Stivner helt til i hoftene. Legen har sjekket meg og tok da å trykket kneet mitt ned mot bekkenet mens jeg låg på en benk. Da fikk jeg ikke vondt, og han mente at da kunne det ikke være bekkenløsning. Fikk diagnose muskel, skjelettsmerter e.l. Hvordan har legen til dere som har bekkenløsning funnet ut at det er det dere har? Tenker på rettigheter til å få dekke fysioterapibehandling. Syns jo smertene mine ligner veldig på det jeg har hørt er bekkenløsning. Er i uke 30, og ble sykemeldt 50 i uke 26. Syns smertene er blitt verre.
Underveis --> Skrevet 4. mars 2009 #2 Skrevet 4. mars 2009 Legen klemte på meg også da jeg ble diagnostisert, og jeg fikk overhode ingen smerteutslag på det. Her sitter det for det meste i muskulaturen. De store setemusklene er ille, og på det verste får jeg sånne isjaslignende mserter og strålinger i beina. Det er først nå på slutten at smerter i symfysen og halbeinet nesten er konstant. Det hele begynte med "kink" i ryggen ;-) Her sitter det på venstre side. Dette fordi jeg er skjev i muskulaturen i resten av kroppen. NÅr jeg da får ustabilt bekken så overbelastes min svake venstre side og den stivner. Jeg vil anbefale deg å vurdere fysioterapi alikevel. Det gjør underverker for meg!
*Trollmor* fikk en gutt <3 Skrevet 4. mars 2009 #3 Skrevet 4. mars 2009 Jeg har slitt med bekkenløsnin i alle mine tre svangerskap. og her hos med er det umulig å ligge på rygg det er så sykt vondt. Det kjennes ut som hoftepartiet ikke henger fast i ryggen i det hele tatt, føttene lever sitt eget liv, jeg larer ikke løfte bena når jeg går så må hjelpe til med hendene, når jeg sitter så kommmer det en smerte som kan sammenliknes med ett knivstikk inni ene eller andre siden på bekkenet.. Det knakker å knekker inni bekkenet på baksiden midt på ryggen.(knekker å knaker så høyt at sambo våkner av det om natten. halebenet verker og jeg har stive muskler i sete og lysken.Stivheten brer seg helt oppover i nakken. Jeg har vondt langt inni åpningen der bebis skal komme ut. Men det ligger i skelettet og senene inni kroppen og ikke i selve kjeden liksom. Jeg klarer ikke å ta på meg truse, bukse, sokker eller sko uten hjelp.. (tragisk) Jeg kan ikke sitte på skeivefor da klarer jeg vertfall ikke stå på bena etterpå. (låsning) Jeg klarer ikke bære varer pga vekt forskjeld... Leddet oppi laret/hoften virker ikke så jeg vagger som en gås... jeg klarer ikke snu meg om natten uten å våkne i smerteskrik. Det er vannvittig smertefult. dette er min erfaring da...
eplejente Skrevet 4. mars 2009 #4 Skrevet 4. mars 2009 Høres ut som om du har de samme smertene som meg gggg. siden jeg var i uke 25 ca har jeg hatt akkurat de smertene du beskriver, og fikk da forklart at dette var hodet til babyen som hadde lagt seg ned allerede. Hodet presset skikkelig nedover, så jeg ble sykemeldt og måtte bare ta det med ro så han ikke skulle bli født for tidlig. Det hjalp faktisk på smertene å ligge rolig dag ut og dag inn. Har vært mere aktiv de siste tre ukene (siden uke 37, jeg er nå 1 dag overtid) og smertene er fullt tilbake. Jeg gruer meg til å stå opp fra senga eller sofaen hver gang. Nå er det snart over for min del da, men hvis du har 10 uker igjen, så kanskje du trenger full sykemelding?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå