Gå til innhold

Noen spm ang modning og rier...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva vi det si å være "moden"? Er det at livmorhalsen er forkortet/begynt å åpne seg??

Er det noen som vet om man merker at man blir moden?

Noen som har opplevd at det blir gradvis ganske stor åpning- uten at man har smerter, og når fødselen starter har man 6-7 cm åpning?

Jeg begyner å bli fødeklar,termin 2.april.

Var i skogen med barnehagen til eldstemann i dag,en liten gåtur,men i ganske dyp snø...Synes magen min ble enda mindre (sank mer) etter den turen og nå sitter jeg her og føler at jeg må konstant på do og gjøre nr 2. Magen er dessuten steinhard-men har ingen rier.

Jeg bare håper at det kan skje noe her så jeg slipper å gå over termin!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke termin før 19 april.

Har hatt mye kynnere hele svangerskapet. Og rundt november ble livmorhalsen min målt til 4.5 cm. En bra lengde egenltig.

For en mnd siden så måtte jeg en tur på sykehuset fordi jeg hadde takvise smerter i magen. +kynnere.. da hadde livmorhalsen blitt 3.3-3.5 (litt varierende hvordan de måler)

For bare et par dager siden våknet jeg med skikkelig mensmurring og kynnere, holdt på i tre kvarter time, mensmurringene forsvant men kynnerene fortsatte. Da dro jeg på sykehuset igjen og livmorhalsen var blirr 2.5-2.8cm..så på meg har jeg kanskje kjent når den har blitt modnet. (man er jo aldri helt sikker på når den ble kortere)

Jeg har blitt bedt om å ta det med ro da.

Ikke noe kritisk for min del, men bare ikke stresse, og slappe av når jeg kjenner at det trengs. Så nå er jeg 100 prosent sykemeldt.

MEn jeg vet noen har hatt rier uten at livmorhalsen er blitt modnet. så det kan nok variere veldig fra person til person..

Skrevet

Til megh.

Lurte bare på, hvordan måler de livmorhalsen?

Skrevet

De har gjort det på innvendig ultralyd hos meg. Vet ikke om det går på noen annen måte..

Skrevet

Måler med innvendig ul ja. Men, om man har åpning så kan de måle med fingrene.

I begynnelsen målte de min livmorhals med innvendig ul og etter jeg fikk åpning har de målt med fingrene.

Skrevet

Jeg har nemlig fått påvist dårlig fostertilvekst de siste ukene, og ingen har sjekket hvor moden jeg er. Har bare fått beskjed om at jeg skal følges opp ukentlig med ul, og dersom barnet får det dårligere blir jeg satt igang.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...