Gå til innhold

(S)tinkerbelle eller andre med peiling på ketolyse, hjelp meg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk endelig boka og tablettene i dag og hadde tenke å begynne i morgen, helt til jeg så t jeg ikke burde ta tablettene mens jeg ammer. Kan jeg begynne på kuren uten tablettene, eller bør jeg utsette hele greia?

Hun er 8 mnd om 2 dager, spiser 4 måltider til dagen, men jeg ammer henne en del i tillegg, 1-2 ganger på dagtid,1 gang kveld + natt

Har lagt ut innlegget på ketolyse.no og men ikke fått svar ennå

Videoannonse
Annonse
Gjest Sauen venter jente nummer 2 =)
Skrevet

Så lenge du ammer bør du ikke gå på så drastiske kurer som ketolyse. Ketolyse gir forholdsvis stort vekttap over kort tid, og da skilles giftstoffer ut i melka. Jeg ville heller gått over til et sunt kosthold nå, med mye frukt og grønt og lite usunt fett, og med begrensede mengder brød/poteter/pasta. Og begynt på ketolyse når du er ferdig med ammingen.

Det anbefales ikke høyere vekttap enn 0,5 - maks 1 kilo i uken når man ammer, og ketolyse gir ofte større vekttap enn dette, spes i begynnelsen. Lykke til=)

Skrevet

Leser du boka står det at du ikke skal gå på ketolyse mens du ammer.

Skrevet

Ja det var det jeg så. Men har lest to andre innlegg på forumet om amming og kuren og der har Torkil svart at det går greit så lenge barnet også spiser fast føde...

Skrevet

ja, torkild sier du kan gå på den så lenge barnet ikke fullammer. jeg vet ikke ang. pillene.

om jeg var deg ville jeg meldt meg inn på lavkarbo.no og spurt torkild på ketolyseforumet der inne eller sendt han mail inne på www.ketolyse.no

Skrevet

det mangler dokumentasjon på dette, så jeg ville avventa litt, heller starta på vanlig lavkarbo nå, og heller tatt ketolysekuren dersom det er nødvendig når du er ferdig med amminga!

jeg er på ketolyse nå for å bli kvitt gravidkiloene som amminga nekta å ta knekken på! men en generell lavkarbo/lav gi kur er jo vell og bra det, og,ikke like drastisk!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...