stinemin med tvillinger Skrevet 4. mars 2009 #1 Skrevet 4. mars 2009 Jeg har et forsøk igjen på riksen, men synes det er så lenge å vente til uke 21 som var 1 ledige plass, Så da vurderer vi et privat et nå ... er det Hausken som er best tro? hører masse om de her inne...
MyTurn Skrevet 4. mars 2009 #2 Skrevet 4. mars 2009 Hei! Jeg har veldig god erfaring med Volvat, proffe og hyggelige mennesker, og god oppfølging! Masse lykke til!!!
MK73 Skrevet 4. mars 2009 #3 Skrevet 4. mars 2009 Aleris er også dyktige. Jeg kan absolutt anbefale dem.
MK73 Skrevet 4. mars 2009 #4 Skrevet 4. mars 2009 ...men du bør være obs på at du mest sannsynlig ikke får starte opp helt med det samme. Det kan være litt ventetid på å få time, så kan det hende de ønsker å oppdatere noen prøver, og så kommer påske inn i bildet. Plutselig så er det ikke så lenge til uke 21, i alle fall hvis det var for uttak og ikke for oppstart? Det er jo uansett verdt å sjekke :-)
stinemin med tvillinger Skrevet 5. mars 2009 Forfatter #5 Skrevet 5. mars 2009 ja det er sant, danmark kunne starte med en gang, men mannen sier jeg stresser og stresser(Sant nok) jeg får slå meg til ro ... skulle ringe inn neste mens så håper jeg tiden går fort... Leste et sted at akupungtur på fjeld klinikken var veldig anbefalt, har du hatt noe erfaring med det?
MK73 Skrevet 5. mars 2009 #6 Skrevet 5. mars 2009 Hei igjen! Ja, jeg gikk faktisk til Klinikk Fjeld ifbm forsøket jeg hadde ifjor vår. Jeg hadde ukentlige behandlinger som startet opp rundt en måneds tid før forsøket startet, dvs ukentlige behandlinger til sammen i rundt 2,5-3 mnd og i tillegg hadde jeg behandling ifbm innsetting. Tror kanskje jeg fikk noe mindre hodepine av nesesprayen ved det forsøket, og det var avslappende og fint å få behandling, men ellers så jeg dessverre ingen andre resultater. Jeg fikk ikke sterk reduksjon i symptomer, fikk ikke flere egg enn før, eggene hadde ikke bedre kvalitet enn før, og jeg ble heller ikke gravid. Dessuten koster det jo en god del penger. Ved neste forsøk ble jeg gravid, da uten akupunktur men med andre medisiner. Klinikk Fjeld har et godt rykte, og jeg syntes absolutt at de var behagelige og at de kan sine ting - men for meg hjalp det ikke mhp å bli gravid. Min oppfatning er at om man har litt tro på akupunktur, og har lyst og råd til å prøve - så er det bare å slå til. I så fall kan jeg anbefale Klinikk Fjeld.
fostermor*stolt mamma* Skrevet 5. mars 2009 #7 Skrevet 5. mars 2009 Jeg anbefaler klinikk Hausken i Haugesund!!! Fantastisk dyktige, null ventetid og er den klinikken med høyest suksess rate i landet:) Gode i pris er de også! Vi har prøvd i 7 år og etter 1. icsi hos dem er jeg nå gravid og 6 uker på vei:D:D:D
Tryne_ nr.3 på vei Skrevet 5. mars 2009 #8 Skrevet 5. mars 2009 hausken sier jeg. han tar i mot de mest tragiske tilfellene, allikevell har de godt resultat. Her får man god behandling og møter noen FANTASTISKE folk, jeg har faktisk aldri møtt en lege som Jon Hausken. han er berre utrolig dyktig og ikke minst med menneskelig. han gir ikke opp
stinemin med tvillinger Skrevet 5. mars 2009 Forfatter #9 Skrevet 5. mars 2009 Jeg også føler for å velge Hausken, siden jeg hører så masse,men bor jo her på østlandet, hvordan går jeg fram ? Må jeg dit flere ganger før oppstart eller hvordan fungerer dette???
kosejent1 Skrevet 6. mars 2009 #10 Skrevet 6. mars 2009 Jeg bor i Oslo og valgte Hausken! Ble fortalt at de hadde mest pasienter fra Bergen, Stavanger og England, men at de begynte å få flere og flere fra Østlandet nå. Er super fornøyd med både opplegg og menneskene der! Jeg ble gravid på første forsøk etter å ha hatt 3 negative IVF/ICSI forsøk og 2 fryseforsøk i Porsgrunn. Ble anbefalt av både Aleris og Porsgrunn å ikke fortsette videre da de trodde det hadde liten hensikt. Vi var først på en samtale hvor de gikk gjennom journalen vår og pratet masse med oss og fikk starte rett opp på spray. Samtalen kan du sikkert ta over telefonen også, hvis de har alle papirene på forhånd. På 10 dagen med sprøyter hadde jeg en ul her hjemme hos min gynokolog og reiste vestover et par dager etter. Hadde uttak onsdag og innsetting fredag og bodde på hotell i mellomtiden. Mannen min reiste hjem etter uttaket for han måtte jobbe, så han var kun borte en dag fra jobb. Jeg var borte 3 dager tilsammen, akkurat det samme som ved mine andre forsøk. Spør meg gjerne dersom du lurer på noe annet! Lykke til på veien til å blir mamma;-)
stinemin med tvillinger Skrevet 7. mars 2009 Forfatter #11 Skrevet 7. mars 2009 Tusen takk for svar, Kosejent1 dette hørtes veldig greit ut, har fått overtalt mannen, så nå er det bare å tenke meg ekstra godt om jeg vil starte med medisiner igjen nå. Ba du om å få journalen din sendt fra porsgrunn? Endret J.Hausken på medisineringen din? Dette blir noen spørsmål fra meg, men jeg lurer på mye rart nå,,,reiste dere med fly?
Tryne_ nr.3 på vei Skrevet 7. mars 2009 #12 Skrevet 7. mars 2009 Det første du gjør er å ringer dem direkte. da får du en time til samtale. da trenger du ikek gå der flere ganger (med mindre det er noe spesiellt) før uttak. Ultralyd underveis kan du ta hos din gynekolog. han er ikke redd for å forandre på medisiner. å han gir aldri opp;)
stinemin med tvillinger Skrevet 8. mars 2009 Forfatter #13 Skrevet 8. mars 2009 Bra, her er det dårlige svømmere som er grunnen, og jeg tenker å droppe det siste på riksen og ta en pakke å Hausken. Drit lei samlebånd og at legene ikke bryr seg og forklarer seg. Men man kan vel ta et tlf møte også hvis alle papirer er klart?? bor jo på østlandet...Hvor mange forsøk har du hatt Tryne??Er det mange som lykkes på det 1 forsøket på riksen??
stinemin med tvillinger Skrevet 8. mars 2009 Forfatter #14 Skrevet 8. mars 2009 ....ja jeg mente lykkes 1 forsøk på Hausken??
fostermor*stolt mamma* Skrevet 8. mars 2009 #15 Skrevet 8. mars 2009 Vi dro opp til forsamtale på Hausken 2. desember. fly opp og ned samme dagen. Der ble det satt i gang med. regime med det samme, men vi ventet en syklus til, da jeg hadde eksamner osv. 11 januar startet jeg på medisiner og 10 feb dro vi opp til Haugesund for uttak og innsetting. 12 feb. dro vi hjem igjen og jammen ble jeg ikke gravid:) Kunne altså fullført 1. forsøk i løpet av halvannen måned. Så det går grådig fort:) Inne på hjemmesidene dems står det mer info og de svarer gjerne på mail du sender:) vi kjøpte en tre-pakk ordning nettopp fordi vi ville sikre oss muligheten til flere. ett forsøk koster 22 000.- og tre koster 44 000,-. mao blir siste gratis (sånn tenkte vi i allefall) Og vel vitende at vi hadde to forsøk til å prøve på slappet vi mer av. Og jeg tror det var en av grunnene til at det gikk så bra:D Hausken er en fantastisk klinikk med dyktige mennesker som tar det på alvor og behandler deg med respekt. De har full forståelse for problemene dine og jentene der oppe er jo bare engler!!! Jeg har ikke et vondt ord å si om Hausken og synes det så absolutt er verdt pengene. å bli behandlet som et menneske og ikke som et samlebåndobjekt gjør at en føler seg mindre sårbar i en sånn situasjon. Hotell oppholdet mens vi var der oppe tok vi som en liten ferie og vi bare slappet av og koste oss:D Ble langt dette, men kan altså ikke få fullrost Hausken nok:D
stinemin med tvillinger Skrevet 8. mars 2009 Forfatter #16 Skrevet 8. mars 2009 Takk for svar, hører bare posetivt om Hausken jeg, og vi jobber og sliter hver dag, og jeg tenker på baby hele tiden.Derfor er de pengene bare verdt det, jeg har følt meg som en kasteball og vært super stresset på riksen(.Er så heldig og har tvillinger på 6 år også ivf, men ikke med mannen min,) ønsker oss veeeeldig en sammen vi nå Min eks mann hadde også dårlige svømmere, så jeg tilltrekkes tydeligvis av de...ha ha
kosejent1 Skrevet 8. mars 2009 #17 Skrevet 8. mars 2009 Hei Stinemin, Vi fikk tilsendt journalen fra Porsgrunn og tok den med til Hausken på første samtalen. Tror vi brukte nesten to timer med to leger og gå grundig gjennom den, så jeg følte at de visste det meste om meg. Vi fikk starte opp på spray samme dagen vi var der og jeg fikk prøve Menopur istedenfor Puregon. Jeg gikk også på masse andre medisiner. Vi fløy over til Haugesund og bodde på Radisson Sas hotellet, de har en super avtale med Hausken inkludert middag. Blir jo litt dyrt å fly, men dersom dere velger litt "rare" tider blir det billigere.... Ble jo ganske så dyrt tilsammen, men absolutt verdt pengene;-) Lykke til ihvertfall!
Søskenhåp adopterer Skrevet 9. mars 2009 #18 Skrevet 9. mars 2009 Hei Stinemin vi har vel også bestemt oss for å prøve privat hvis det ikke går på neste forsøket som blir det siste ferskforsøket vi har krav på i det offentlige. Vurderer jo også adopsjon men det er så veldig lang ventetid nå. Tror ikke jeg vil bruke opp fryseeggene på Riksen før jeg evt. da går over på privat, for det er topp egg hver gang men det fører jo ikke fram... Riksen har imidlertid greid å få meg gravid 3 av 5 ganger på fersk så jeg tar det siste forsøket der først. Vurderer også Hausken siden så mange lykkes der, ellers blir det Aleris (mye kortere reisevei for meg og). Har dere bestemt dere for Hausken nå? Skal bli spennende å se hva dere velger og utfallet.
stinemin med tvillinger Skrevet 9. mars 2009 Forfatter #19 Skrevet 9. mars 2009 Hei i dag ringte jeg Hausken, kunne komme inn der i uke 19, det er jo bare 2 uker tidligere enn jeg har på riksen, hadde jeg kunnet startet nå hadde jeg kastet meg på beh med en gang.Men pgr av en tur de skulle på måtte jeg vente ekstra. Da tar jeg like godt det siste på riksen, men journalen min skulle riksen sende uansett, så da har de den der tilfelle jeg må vidre.Velger Hausken iallefall.
Søskenhåp adopterer Skrevet 10. mars 2009 #20 Skrevet 10. mars 2009 Ja da er det fint liten vits i å bytte nå.... Kan jo hende begge oss to blir gravide på mai-forsøket våres da, som blir siste på Riksen for oss begge. Jeg lyktes jo med siste fersk forrige runden jeg så håper på reprise ;-) Får vel også da sette inn 2 egg siden det er siste forsøket, jeg satte også inn 2 da Edvartsen ble til. Åssen er det med deg og evt. tvillinger du som har det fra før? Skeptisk til å sette inn 2 egg?
stinemin med tvillinger Skrevet 10. mars 2009 Forfatter #21 Skrevet 10. mars 2009 Hei, ja vi satser på mai forsøket, fikk høre et sted at vi lykkes bedre på forsøk på våren for det er tiden da ting vokser og gror(en healer sa det;)), så vi satser på det,,, uansett er det ikke mye venting i det private, så da kan vi hoppe på nytt forsøk fort om vi ikke lykkes,,,, men nå skal det lykkes! Jeg setter inn 2 egg, tvillinger er slitsomt de første årene, men jeg er ikke redd for det igjen er veldig lett nå som de er større, de har alltid en lekekamerat på lik linje med seg selv, . Er jo mer erfaren og har en fantastisk mann som har vært der 100 prosent med mine tvillinger fra de var 1 år, han gjør alt for oss så jeg håper jeg kan gi han et barn eller to,)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå