Mamma'n til Kaisa og Simon:) Skrevet 4. mars 2009 #1 Skrevet 4. mars 2009 Har en liten gutt på litt over 2 år som fikk medisin på søndag for en infeksjon i luftveiene... Har nå tatt den i 3 dager, men han har fremdeles feber og er pjusk... Medisinen skulle bare taes i 7 dager, så burde den ikke begynt å virke litt snart??
Gjest -<<- Skrevet 4. mars 2009 #2 Skrevet 4. mars 2009 Min erfaring er at ser man ikke tydelig bedring av en luftveisinfeksjon etter 24-48 timer, så har man feil antibiotika. Dette er sikkert ingen universalregel, men stemmer for min del. Hadde stukket innom legen og fått tatt en ny crp, og evt bedt legen vurdere om medisinen fungerte.
Mamma'n til Kaisa og Simon:) Skrevet 4. mars 2009 Forfatter #3 Skrevet 4. mars 2009 æsj... tror jeg blir sprø... Simon hadde ørebetennelse for tre uker siden og da fikk han en annen medisin som fungerte nesten fra første slurk... men han likte den ikke så godt da, så det var jo ett sant h****** å få den i han ... Ikke likte han den han får nå noe bedre heller... *sukk* skakke være så lett med syke barn, nei!
gerd Skrevet 4. mars 2009 #4 Skrevet 4. mars 2009 Det kan jo være det er virus og da funker den jo ikke...
Banshee Skrevet 4. mars 2009 #5 Skrevet 4. mars 2009 Snella i familien fikk abboticin mandag i forrige uke, den fungerte ikke på henne, feberen vedvarte og formen ble bare værre. Hun er forresten litt over to år. Vi er nettopp skrevet ut fra isolat på sykehuset etter nærmere en ukes innleggelse pga rs-virus og akutt bronkiolitt. Hun trengte konstant oksygentilførsel frem til litt under et døgn siden og fikk og skal fortsette med inhalasjoner hjemme. Så det var kort kortversjonen min av vår erfaring med abboticin ;o) Det står i pakningsvedlegget til Abboticin at en skal merke bedring etter et par dagers behandling, så hvis du ikke merker bedring til i morgen ville jeg fått ny legetime i morgen der du krever at legen revurderer diagnose, evt. behandling. For det kan være en virusinfeksjon og da fungerer ikke abboticinen eller det kan (dog det er veeldig sjelden med så store barn!), som det var for oss, være en så kraftig virusinfeksjon at det ikke går over av seg selv. Du kan jo, for kanskje din egen del om det ikke skulle stemme overens, google rs virus. Så ser du hva det viser av symptom hvertfall.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå