stratosen_er mamma_ Skrevet 4. mars 2009 #1 Skrevet 4. mars 2009 Sikkert mange som har spurt før men nå er d min tur... har en liten en som har vært syk en stund og har fortsatt litt feber, men har lagt merke til at han også er veldig løs i magen (litt slimete også, og lysere på farge), er mer sutrete (kan jo vere fordi han har vært syk nettopp), spiser mindre (kan jo og vere fordi han har vært syk).. han er litt over 7mnd...når fikk deres barn tenner og hvordan påvirka d dem??
Gjest Mammamoms og 05.12.08-jenta Skrevet 4. mars 2009 #2 Skrevet 4. mars 2009 Jenta vår er 3 måneder i morgen, og nå ser det ut til at begge fortennene nede allerede er på vei! Det første som skjedde var at hun plutselig begynnte å sikkle veldig! Etterhvert syntes jeg hun oppførte seg litt rart ved noen av måltidene ved puppen. For da hun egentlig var ferdig med å spise, drev hun liksom å tok tak og slapp igjen mange ganger. (Nå skjønner jeg at det antagelig var fordi det klør i tannkjøttet.) Hun har også hatt perioder hvor hun knager febrilsk på fingrene sine, og nå på lørdag så vi hvite prikker nede. Og som sagt, så ser det ut til at begge er på vei. Jeg vet at en del kan bli sutrete og få feber, men det har ikke skjedd her. I hvertfall ikke ennå, men jeg vet ikke om det kan dukke opp.?
Novembergutten Skrevet 4. mars 2009 #3 Skrevet 4. mars 2009 Må bare få sagt at jeg satt å tenkte på tannfrembruddet til sønnen min og spiste stratos akkurat nå! Hehe Her fant vi nemlig en liten hvit prikk nede i stad. Han gnager veldig på hendene sine, og sikler noe helt enormt. Ikke noe syk... Men oppfører seg litt rart ved måltidene, kanskje det er pga tenner?
mamarama og lille banan Skrevet 4. mars 2009 #5 Skrevet 4. mars 2009 stratosen; min er også sånn...survete, derpserat etter å tygge på ting, har også vært veldig urolig på natta (bedre nå). bæsjen er vannaktig og grønn. han hadde feber her en dag også. lurer på om han har vært syk, kanskje en liten infeksjon. jeg er i hvert fall syk selv nå av et magevirus/bakterie. kanskje han hadde det samme. men ingen tegn til tenner ennå. håper de kommer snart, for det ser ut til at han plages ganske mye av det. mini er like over fire mnd.
FruTB Skrevet 4. mars 2009 #6 Skrevet 4. mars 2009 aaaaa, kanskje det er derfor Lille Bo plutselig har blitt så urolig på nettene? I tillegg sikler han noe enormt og tygger desperat på alt han kommer over! Men akkurat tyggingen og siklingen har vart i ganske mange uker nå, og jeg verken ser eller kjenner antydnigner til tenner. Han er forøvrig 4 mnd
G08 J10 Skrevet 4. mars 2009 #7 Skrevet 4. mars 2009 Min gutt var 7 mnd i forigårs og har akkurat fått tenner. Eksakt samme "symptomer" som din lille prins;)
frk-fryd Skrevet 4. mars 2009 #8 Skrevet 4. mars 2009 Jenta mi fikk ei tann når hun var 3 mnd. Hun tullet masse med ammingen slik at jeg trodde det var økedøgn og ammet for livet (hun ble tydelig rundere den uken, he he). Og så siklet hun vanvittig mye og gnog på hendene sine hele tiden.
Gjest Skrevet 4. mars 2009 #9 Skrevet 4. mars 2009 hmm.. jenta mi på snart 9 uker oppfører seg sånn.. men hun er jo så himla liten.. skal ta å sjekke i munnen på henne når hun våkner.. kan de få tenner så himla tidlig som 9 uker?
LilleBjella Skrevet 4. mars 2009 #10 Skrevet 4. mars 2009 Mye av det du beskriver er jo typisk baby-oppførsel, for å si det sånn:) Plutselig begynner jo siklinga. Og de er gjerne sutrete, spiser variert, får plutselig hyppige bæsjebleier, for så å avta igjen. Kunnen nok vært tenner på gang her også, men kjennern ikke antydning til noe i munnen hans. Men det kan jo også klø leeenge før de endelig kommer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå