lilletulle Skrevet 4. mars 2009 #1 Skrevet 4. mars 2009 Jeg har hatt høytblodtrykk de siste ukene.. er i uke 37 nå. Ble sist målt 138/98.. Nå har jeg gått opp 2 kilo på to dager og har fått mye vann i fingrene og føttene.. Er det noen som har opplevd dette? Og blitt satt i gang før fødsel pga høyt blodtrykk og hevelser??
Castein81 Skrevet 4. mars 2009 #2 Skrevet 4. mars 2009 Kanskje ikke svaret du er ute etter, men svarer for det. Jeg er nå 38+1 på vei, og hadde høyt blodtrykk hos legen idag. Hadde det i forrige uke også. Hun sa ikke noe annet enn at jeg skal ligge mest mulig for da kan det gå litt ned. Derimot har hun sendt en henvisning til Ullevål slik at de kan sjekke dette nærmere, de har mer kompetanse der. Har og fått mer vann i kroppen i det siste, hvilket merkes på vekta..
Fiola Biola Skrevet 5. mars 2009 #3 Skrevet 5. mars 2009 Ikke helt det du spør om dette heller, men kommer hevelse så plutselig, ville jeg ringt lege eller jordmor og hørt om du på nytt skulle sjekket urin for proteiner, og og tatt nytt blodtrykk. Blodtrykket som du oppgir her er jo litt høyt, men ikke skyhøyt da.., men det blir vel sett sammen med ødem og proteiner i urin.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå