Gå til innhold

blir jeg aldri bra nok for mannen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

føler at jeg aldri blir bra nok for mannen min, og er livredd han skal finne seg noe "bedre" og gå fra meg! har alltid følt meg vel i kroppen min og med personligheten min, men da jeg ble gravid følte jeg meg ikke fin i det heletatt og det ble en del diskusjoner med sambo pga av jeg ble litt sjalu. klarte ikke helt å nyte svangerskapet. satt en del hjemme når han var på fest eller sammen med kompiser og var helt sikker på at han angret på at han ble sammen med meg. så kom den vakre babyen da, og derfra har de bare gått nedover. enkelte dager føler jeg meg stygg og kjedelig! kroppen er jo selvfølgelig forandret, noe som egentlig går greit...men har fått en fasong som ikke passer i noen klær! så kan liksom ikke kle meg fin heller. føler meg ikke fin lengre uansett hva jeg har på meg av klær og sminke.

før følte jeg at sambo virkelig VILLE ha meg både fordi jeg var ok å se på og jeg var sprudlende. men etter vi fikk babyen vår har jeg bare følt meg forferdelig med tanke på forholdet vi har som kjærester! sliter med selvfølelsen og dette viser jeg med å bli sjalu. prøver å skjule det, men noen ganger ender det i helt håpløse diskusjoner med sambo, hvor jeg er rett og slett urimelig, og angrer selvfølgelig etterpå!

hvordan har dere det? babyen min er bare 5 mnd ennå, så håper det blir bedre med tiden. noen av dere som føler at mannen ikke er like interessert lengre?

uff! ble langt og rotete dette... men jeg må bare si at jeg føler med "vellykket" som mamma:) hvis det er lov å si? har en blid og fornøyd baby som jeg elsker! så det er ikke der det ligger. det er forholdet med sambo som skurrer litt. nå skal det sies at han har bare single kompiser som vil ha han med ut, på hytteturer ol. hele tiden. dette hjelper jo ikke akkurat! jeg får følelsen av at jeg holder han igjen hele tiden!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det høres ikke ut som mannen din har noe problem med deg. Det høres ut som du selv har det.

Skrevet

hva for slags svar er det? er da fullstendig klar over at det er JEG som er problemet og ikke mannen! klarer du ikke komme med bedre svar enn det kunne du like gjerne la det være.

Skrevet

Enig med 16.03 her....

Og hvis du ikke likte svaret, burde du kanskje endre topicen din!

Skrevet

Etter å ha lest innlegget ditt så virker det som at det er du som har problemer og ikke mannen din. Du har en veldig dårlig selvtillit og du er sjalu, dette er et problem du burde få hjelp til å jobbe med. Slik jeg forstår det er det du i ditt hode som tenker at du ikke er bra nok, ikke mannen din som forteller deg at han ikke er fornøyd med verken deg eller kroppen din.

Det er slitsomt å leve med et menneske med dårlig selvtillit og som er sjalu. Du burde jobbe med disse problemområdene.

Og de fleste forhold (og kropper) endrer seg etter at man får barn, det er helt naturlig. Det betyr ikke at du ikke er bra nok av den grunn.

Kanskje dere kan ha hjelp av samtaler ved et familievernkontor, da vil dere begge får hjelp til å fortelle hver deres versjon av hvordan dere har det i forholdet, og få hjelp til det dere sliter med.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...