Anonym bruker Skrevet 4. mars 2009 #1 Skrevet 4. mars 2009 skjer det noe med trygdeutbetalingene når barnet runder ett år? tenkte på med tanke på om man ikke får barnehageplass etc....er det sånn at man må søke om kontantstøtte, og hva om man får barnehageplass får man mer penger enn de 970 nå? med andre ord, er det noe jeg har glemt å søke på nå når det nærmer seg barnehagetid? takk for svar på klønete innlegg
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2009 #2 Skrevet 4. mars 2009 Du beholder barnetrygden uansett hva som skjer:) kontantstøtten får du om barnet ikke har barnehageplass. Du må søke om den. Dersom barnet har 80-100% plass i barnehagen, så får du ikke kontantstøtte i hele tatt. Dersom barnet har 60% plass eller mindre, så får du noe kontantstøtte. Dersom du har dagmamma, så får du hele kontantstøtten. Du får ikke noe støtte til barnehage, utover dette. Dvs om du er i forhold, noe jeg regner med. Dersom du er aleneforsørger, så kan du få støtte til barnepass.
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2009 #3 Skrevet 4. mars 2009 takk for svar! er godt gift ja..men kommunen jeg har søkt i har ikke full barnehagedekning, stresser endel rundt dette!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå