Gå til innhold

For et navn..

Anbefalte innlegg

Skrevet

igår møtte jeg ei helt nydelig lita jente :-) hun var ca 5-6 uker

men hun hadde navnet til en 90åring! Jeg skjønner ikke hvem som kaller barna sine for noe sånt. Jeg var på vei til barseltreff og da vi pratet om navnet kom det frem at dette navnet hadde en av bestemødrene også.. Navnet var forsåvidt fint det, det var bare det at det ble litt vel gammeldags på en liten jente.. Lily Marie.. Minner meg litt om moren i "Alle Elsker Raymond" også.. Samme med Ella.. Hvorfor skal barn på 1 være 90 i navnet?

Videoannonse
Annonse
Gjest Nordavind fra sør
Skrevet

Hadde aldri sett på det navnet som gammeldame navn. Syntes det var kjempefint. Hadde hun hetet Olga eller noe, hadde jeg skjønt det:)

Skrevet

De på 90 har også vært 1 år en gang. Gamle navn kommer alltid tilbake.

Skrevet

Syns det var et helt nydelig navn jeg! Kunne tenke meg Lilly på jente selv jeg.

Skrevet

Nydelig navn! Gamle navn er på vei tilbake.

Skrevet

Helt nye navn er det få som har, de fleste er gjengangere. Lily Marie syntes jeg var et flott navn, kunne gjerne hatt det selv. Det er også forskjell fra landsdel til landsdel hvilke navn som er populære og hvilke den eldre generasjonen brukte.

Skrevet

hadde ikke reagert på dette navnet jeg nei. Mari er et stødig navn som er veldig mye brukt både som mellomnavn og bare for seg selv. lilly er ikke et navn som jeg ville brukt, men hadde ikke reagert på om venninna mi valgte det for eksempel.

Skrevet

skulle selvfølgelig stå Marie!

Skrevet

Hva når barnet blir voksen da... Man er jo ikke baby hele livet... Nei, her er jeg ikke enig med deg.. Lilly Marie var et fint navn syntes jeg da.. Skal selv bruke et gammelt navn på barnet vårt..

Skrevet

Jeg synes også det var kjempefint. Er mye verre med disse rare, nymotens greiene som 'alle' heter.

Skrevet

Du vet at man har navnet sitt hele livet, sånn at de som heter Lily Marie når de er 90 år sannsynligvis har hett det da de var 1 år også? Bare sånn til opplysning, siden du virker litt trang i nøtta...

Skrevet

Hehehe tenkte det jeg også, men torde ikke kommentere det...Som om barnet het noe annet da det var 3 mnd...

Skrevet

Jeg syns det var ett fint navn, vi har alle vært små engang, kan ikke tenke sånn som du gjør da HI.

Skrevet

For et rart innlegg.. Én ting var navnet, som bare var fint, en annen ting at voksne mennesker er så lite reflektert og gjennomtenkt som det du sannsynligvis er, HI.

Skrevet

Det er da ingen ting! Min mann hørte navnet Hege Peggy bli ropt opp under et legebesøk..Det er ille det!! Hege Peggy!! For er navn!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...