Gå til innhold

Hvorfor har dere fått barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har først og fremst fått barn fordi jeg tenker på alderdommen. Har ikke lyst til å være alene på mine eldre dager. Jeg storkoser meg med meg med barna og ville ikke vært de foruten i dag, men hadde i utgangspunktet ikke lyst på barn.

Hvorfor valgte dere å få barn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bare for vi hadde lyst.

Skrevet

Det var ikke planlagt, men jeg har alltid ønsket meg barn så jeg valgte å beholde selvom jeg visste godt jeg ble alenemor.

Syns det er kjempe koselig å være mamma det er en virkelig givende oppgave :)

Skrevet

Fordi jeg synes det er en plikt og en glede. Menneskelig sett.

;)

Skrevet

Fordi vi hadde et sterkt ønske om å skape et liv sammen.

Ha noe å leve for. Ha noe å glede seg over.

Det at vi har barn gjør livet mer verdt å leve.

Skrevet

Fordi jeg ble gravid og abort ikke var/er et alternativ.

Skrevet

Jeg har vokst opp med mange søsken og tette familiebånd selv, mange familieselskaper med besteforeldre, søskenbarn osv. Jeg har så masse gode minner fra oppveksten, både med nærmeste familie og storfamilien og ønsket å gi dette videre til egne barn.

Nå har jeg fire barn, en alle tiders mann og prøver skape et hyggelig hjem, gode tradisjoner og familiehygge for oss. Jeg er fremdeles veldig glad i storfamilien og vi er ofte både 10 og 15 stykker rundt bordet her en lørdags ettermiddag. Jeg liker både å lage mat og bake og vi har ofte besteforeldre, eller tanter, onkler og søskenbarn på besøk.

Jeg tenkte også på alderdommen da jeg valgte å få så mange barn, tenk om to av de flytter til utlandet for å studere, hvem skal komme på søndagsmiddag til mor da ;)

Gleder meg også allerede til å bli bestemor, og fortsette med familieselskapene mine, invitere barn, svigerbarn og barnebarn. Kan aldri bli for mange familiemedlemmer!

Skrevet

Jeg ble gravid, og abort var aldri et alternativ for meg. Har aldri angret et sekund, selv om jeg egentlig ikke ville ha barn. Det er det beste som noen gang har hendt meg. Sønnen min reddet livet mitt.

Skrevet

Fordi mannen min ville ha.

Skrevet

Fordi vi ønsket oss en ordentlig familie, og fordi det er kjekt med unger! Og jeg elsker jentene mine over alt på jord! Å være mamma er det beste jeg vet om! :o)

Skrevet

HI:

Ja, da kan du fort sitte med skjegget i postkassa når ungene ikke gidder å besøke deg på sykehjemmet! Har du noen garanti for å få omsorg fra ungene dine når du blir gammel? Du eier jo ikke ungene dine! :-P

Skrevet

Fordi jeg ble gravid og ikke ville gjennom enda en abort.

Skrevet

Fordi jeg ble gravid, først når jeg var 16 så når jeg var 22:) Ingen av gangene var planlagt men barna mine er livet mitt nå og jeg elsker de.

Skrevet

Fordi jeg hadde et intenst ønske om barn, og har ikke angret et sekund på sønnen min selv om han ikke er som andre barn:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...