Anonym bruker Skrevet 4. mars 2009 #1 Skrevet 4. mars 2009 Jeg snakket med en psykologe på tlf i dag, og allerede før jeg har forklart min situasjon,eller i det heletatt vært der spør han om jeg har forsøkt medisiner. Jeg har angst, ikke av det voldsomme slaget, men nok til at det plager meg. Jeg har et sterkt ønske om å bli kvitt denne angsten uten medisiner, jeg trenger bare noen og snakke med. Nå ble jeg veldid usikker på om jeg tør og gå til psykologen, fikk en følelse av at de tvinger på folk medisiner i tiden og utide? føler meg litt til bry, at denne er en måte og stemple meg som ferdig behandlet, og værstegod neste pasient i køen.. Er det slik? At de tvinger på folk medisiner?
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2009 #2 Skrevet 4. mars 2009 Jeg kan bare svare for min egen erfaring. Jeg har ikke hatt noe utbytte av å gå til psykolog, det var rart og bortkastet penger. Jeg skulle bare ligge å prate, fikk ingen respons på det jeg sa heller, føltes som sagt velidg rart. Så jeg sluttet. Det som hjalp meg til slutt var psykomotorisk fysioterapi, da fikk jeg en god samtale og hun stillte meg spørsmål og pratet rundt hvordan jeg hadde det og hun jobbet med muskelspenninger i kroppen. Veldig positivt for meg. Du får henvisning hos fastlegen din, hvis dette skulle være noe for deg. Lykke til! :-)
blond Skrevet 4. mars 2009 #3 Skrevet 4. mars 2009 Jeg vil tro han spurte for å få oversikt over situasjonen din. En psykolog kan ikke påtvinge deg noe som helst og har heller ikke rett til å skrive ut medisiner.
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2009 #4 Skrevet 4. mars 2009 Det er ingen som kan tvinge deg til ta medisiner. Så lenge du ikke er tvangsinnlagt bestemmer du over deg selv. Men mange med angst og depresjoner står på medisiner, så det er naturlig at psykologen spør om det. Hva er grunnen til at du er så negativ til medisiner? Hvis det kan hjelpe deg til en bedre hverdag, hva er grunnen til at du nekter å bruke det? Jeg går til psykolog og har stor hjelp av det. Vi sitter overfor hverandre i hver vår stol og snakker om det jeg ønsker/har behov for å snakke om. Han gir konstruktiv tilbakemelding på det jeg sier, og gir tips og råd om hvordan jeg kan få det bedre. Er du ikke fornøyd med psykologen du får, så begynn hos en annnen. Som min psykolog sa: Av og til stemmer ikke kjemien og da har man ikke hjelp av samtaletimene. Da må man bytte behandler. Min psykolog spør etter hver time om det er noe han skal gjøre anderledes, og om hans behandlingsmetode er til hjelp. Men som sagt kunne jeg ikke vært mer fornøyd. Ønsker deg lykke til!
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2009 #5 Skrevet 4. mars 2009 Det er ikke sikkert han mente noe mer enn å se an situasjonen og da spørre om du hadde forsøkt medisiner.. Mange leger og psykologer er veldig glad i medisiner, men som innenfor andre felt er det både flinke folk og folk som ikke har peiling.. Du må nesten prøve for å se om det er noe for deg og om du og psykologen har kjemi!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå