Streken09 Skrevet 4. mars 2009 #1 Skrevet 4. mars 2009 Hei! Har kjøpt hodepute til baby i dun. Ser at det er mange som ikke anbefaler det. Er det noen som har erfaringer og vet noe om det? Trenger sårt et fornuftig svar
megh Skrevet 4. mars 2009 #2 Skrevet 4. mars 2009 Jeg har ingen erfaring. Men de sier at man ikke skal bruke hodepute til barnet før det er omkring 1 år, noe mer vet jeg ikke. Dun anbefales ikke i starten, da barna kan være allergiske...
Mia29 Skrevet 4. mars 2009 #3 Skrevet 4. mars 2009 Jeg kommer heller ikke til å bruke hodepute til babyen da jeg har lest det ike anbefales. husker ikke hvor jeg har lest det. Det var da begrunnet med rygg/nakke ett eller annet. Men det var ikke allergi der jeg leste det.
Anje Skrevet 4. mars 2009 #4 Skrevet 4. mars 2009 de trenger vel egentlig ikke pute nei, men kan ikke tenke meg at det er noe farlig hvis man bare har en sånn liten, flat babypute.
venter barn nr. 3 (har født) Skrevet 4. mars 2009 #5 Skrevet 4. mars 2009 Jeg har brukt hodepute på mine ja, pass bare på at du fjerner puta da babyen begynner å snu seg selv. Og legg babyen på puta med halve ryggen også. De anbefaler dette her jeg bor for å unngå skjevheter i hodeskallen.
Rosmari S Skrevet 4. mars 2009 #6 Skrevet 4. mars 2009 helt enig med VENTER BARN NR.3.....jeg har brukt babypute til mine to andre ...og de har ikke fått skjevheter i hodet, noe som mange kan få om de ikke bruker pute.
3xMamma :) Skrevet 4. mars 2009 #7 Skrevet 4. mars 2009 Enig med venter barn nr. 3. Dun samler ikke støv som man tidligere sa, så allergi trenger du ikke tenke på. Jeg skal bruke dun pute og dundyne.
Rosmari S Skrevet 4. mars 2009 #8 Skrevet 4. mars 2009 jeg skal også bruke dun.....for det er allergi og astma vennlig...ikke sånn som før nei.
venter barn nr. 3 (har født) Skrevet 4. mars 2009 #9 Skrevet 4. mars 2009 Dun her også ja Har kjøpt to nye dyner og puter til denne frøkna her
2009baby!!!! Skrevet 4. mars 2009 #10 Skrevet 4. mars 2009 Dette lurer jeg på også. Har kjøpt dyner til seng og vogn og oppdaget etterpå at det fulgte med puter i begge pakkene. Men jeg har alltid hørt at man ikke bruker puter til babyer. Men det er tydeligvis forskjellige meninger om dette. Hva med dette at noen babyer blir skjeve i bakhodet (da tenker jeg ikke på de som er/blir det under fødselen, KISS etc)? Kan det være pga madrassen, at det er bedre å bruke litt pute ...????
to_tette? Skrevet 4. mars 2009 #11 Skrevet 4. mars 2009 nei, ikke før de er 1 år, det sies at de skal ligge flatt. men du bør heve hodeenden på senga litt, slik at babyen ikke blir så tett i nesa når den ligger, du kan legge bøker under bena, eller det finnes også å få kjøpt i babybutikkene klosser til å sette under
Streken09 Skrevet 5. mars 2009 Forfatter #12 Skrevet 5. mars 2009 Takker for mange fornuftige svar. Har faktisk blitt litt klokere! Jeg velger nok å ikke ta i bruk hodepute til baby, da jeg venter litt med det Angående dun og asma og allergi, så er det faktisk det beste du kan få for allergien. Har selv mye astma og allergi og foretrekker dun, da det støver mindre og det puster bedre.. NAAF anbefaler også dun for barn og voksne med astma og allergi..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå