lolas Skrevet 4. mars 2009 #1 Skrevet 4. mars 2009 Hei alle "godt voksne" damer, en liten uke til egglösning nâ, sâ skal innrömme at jeg begynner â tenke pâ saken... til og med min mann spurte i dag: nâ, er det lenge til den magiske dagen...? Det er förste forsök etter SA i romjulen, sâ man kan jo bare hâpe! (ble da gravid etter 5 pp. mens förste graviditet for 3 âr siden satt pâ förste!!) Hadde vaert morsomt â fâ noen tips og kjerringrâd, samt höre hvor lang tid det har tatt dere ved eventuelle tidligere graviditeter. Ha en fin dag!
Trultemor73 Skrevet 4. mars 2009 #2 Skrevet 4. mars 2009 Fant disse tipsene på en nettside, som jeg synes hørtes spennende ut. Hvert et forsøk. Fruktbarhetsskjema. At mannen ikke har utløsning to til tre dager før kvinnens mest fruktbare fase (øker sædmengden). At dere ikke bruker kunstige glidemidler ved sex (påvirker sædens bevegelighet). Kvinnen har orgasme før (eller samtidig) med mannen. Dette øker livmorsekretet som hjelper sædens bevegelighet, samtidig som livmorens sammentrekninger trekker sæden opp i egglederne. Dyp penetrasjon ved samleie. Den beste stillingen er bakfra, og ikke misjonærstillingen som mange tror. Her blir sæden deponert i bunnen av kvinnens vagina og rett i det fruktbare livmorsekretet. På denne måten reduseres antallet sædceller som dør av det syrlige miljøet i vagina. At penis forblir i vagina etter utløsningen (til penis er myk) for å forhindre at sæden renner ut for tidlig. Man antar også at det hjelper om kvinnen ligger i sengen i 20-30 minutter etter samleie, slik at sæden får bedre tid til å nå livmoren. Noen kvinner plasserer en pute under rumpen for å utnytte tyngdekraften. Det er mulig å bli gravid etter å ha hatt ubeskyttet sex i første fruktbare fase, men det er ingen garanti! Et normalt fruktbart par har omtrent en femtedels sjanse for å bli gravide hver syklus, men sjansene minker etter fylte 35 år. Det vanlige er at det tar et par måneder å bli gravide dersom dere er friske og har hatt ubeskyttet samleie på riktig tidspunkt i syklusen.
Galathea73 Skrevet 5. mars 2009 #3 Skrevet 5. mars 2009 Hei, jeg ble nettopp gravid, jeg tror det var innsatsen på dag 13 i syklusen som gjorde utslaget, og flere av "triksene" som er nevnt ovenfor ble da brukt ;-) Lykke til!
Nory Skrevet 15. mars 2009 #4 Skrevet 15. mars 2009 Hei Jeg vil anbefale eggløsningtester fra www.billigetester.no for å finne ut når du har eggløsning. Mange av vennene mine har blitt gravide på denne måten etter å ha prøvd lenge uten tester. Også er det faktisk litt ok å vite når man har eggløsning. Ble litt sliten av å ha sex annenhver dag i 1-2 uker hver mnd. kun med det formål å bli gravide. Med eggløsningstester hadde vi sex et par ganger etter positiv test, også hadde vi et normalt samliv ellers. Nå gravid i uke 10 Lykke til!
Trultemor73 Skrevet 15. mars 2009 #5 Skrevet 15. mars 2009 Hei! Sedcellene kan leve opp til 6 dager og bare vente på egget. Så for min del tror jeg det er en fordel og satse litt på dagene før eggløsningen. Har to barn fra før og vi hadde sex flere dager før eggløsning. Begge gangene trodde jeg ikke det kom til å klaffe, siden vi ikke hadde hatt sex ved el, men det gjorde det altså. Har hørt at en må ha sex mellom 12 og 24 timer etter eggløsning så da har man jo veldig dårlig tid. Jeg satser på dagene før og håper det klaffer. Lykke til.
lolas Skrevet 15. mars 2009 Forfatter #6 Skrevet 15. mars 2009 Hei til alle, takk for tips! Jeg har tatt el-tester hele uken , problemet var bare at det aldri kom noe utslag pâ testene.... og jeg kjente heller ikke noe til stikkingen som pleier â komme pâ dag 14. Men vi kjörte lös - sâ kan man jo bare hâpe! Men intet egg, ingen befruktning, sâpass har man jo forstâtt etterhvert :-) Og neste mâned er jeg bortreist, sukk mâ vente 2 mnd. för neste forsök!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå