Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min gutt på 2 mnd sover veldig godt om natta som er fra ca. 19.00-07.00 og er kun oppe og får mat 2-3 ganger. Jeg er veldig glad for dette, men de siste par ukene har han hatt problemer med å sove på dagen. Han sover kun ca. 1-2 timer på dagen, og duppene var ikke lengre enn 20 minutt. Prøver å gi han sutten eller stryke han over panna hver gang han våkner for tidlig, men dette hjelper ikke. På ettermiddagen blir han overtrøtt og skriker helt til han kapitulerer og legger seg for natta. De siste dagene har natta blitt tidligere og tidligere (17.30) fordi han er så trøtt.

Hva kan jeg gjøre for å få han til å sove lengre på dagen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sover han godt i vogn da? Småtten min (sju uker) sover aller best på dagen om han får ligge i voksiposen sin og trille tur. I går trilla jeg en liten time med ham, og lot han sove ute videre (satt ute i sola med ei venninne og skravla) - og da sov han faktisk i fire timer! Hvis jeg legger ham ned inne er det ikke snakk om sånne langdupper. Med mindre han får lov til å ta dem på brystet mitt da, med smokk i munnen og pledd over seg...da sover han godt! :)

Så kanskje prøve med trilletur, godt innpakket i vogn - og aller helst til omtrent samme tidspunkt om dagen? (Dit har ikke jeg kommet ennå...hehe...ustrukturert som jeg er.)

Flotte netter dere har da! :)

Skrevet

Som jeg skulle skrevet det selv! Eneste forskjell er at mini er 4 mnd. Har alltid sovet godt ute i vogna (inne sovner han sjelden/aldri) på dagtid, men i det siste er det full nekt. Hylskriker med en gang han kommer i vogna. Eneste som får ham til å sovne er å trille. Å rugge vogna eller bare stå og skyve den fram og tilbake fungerer ikke lenger. Og stopper vogna går det et par minutter så er det hyling igjen. Gutten er så trøtt at han nesten sovner på stellebordet etc, men ikke snakk om at han skal sove!

Før var dette aldri noe problem, da var det bare å legge i vogna og før vi var ute av døra sov han, og forble sovende selv om vogna var i ro.

Ender også her med en kamp om å holde han lengst mulig våken på kvelden sånn at jeg skal slippe å stå opp i 4-5tiden når han da mener at dagen kan begynne... hehe, de er noen søte små stainger... :D

Dette var jo ikke noe hjelp til deg, men da vet du iallefall at du ikke er alene...om det er noen trøst da...? Vi får håpe det bare er en liten fase de går gjennom, eller at noen andre kan komme med suverene tips!!??

Derfor: dyttdytt!!! ;)

Skrevet

Her fungerer det bare å sove ute. Som regel sovner hun bare jeg pakker henne inn for å legge henne ut, men i dag ble det full nekt som Lykkeliten over her. Håper det bare gjelder i dag, for tror hun har hatt økedag.

Har heller ingen gode råd annet enn at du kan prøve forskjellige sovesteder, f.eks. i vognbagen inne, med et helseteppe rullet til pølse rundt hodet etc. Kanskje alene på et stille, mørkt og litt kjølig rom? Men aller best er ute. Hvis hun først sovner, kan hun også sove fire timer i strekk!

Skrevet

det er vanlig at de får en periode rundt den alderen der det blir krøll med sovinga...

Skrevet

Jeg hadde det samme problemet,men vår sov ikke så lenge om natten.og på dagtid så var det 15-20min dupping..

Han begynte å være veldig urolig og grein mye..vi tenkte kolikk.var til kiropraktor 4ganger...syntes ikke det hjalp.

Men så kom vidundermiddelet:MORSMELKERSTATNING.....

Gav han mat først selv og så en mme da drakk han 130 ml etter han var forsynt av puppen....

Stakkars barn tenkte jeg..hadde snakket mye med hs i denne prosessen og dei ngav oss minifomdråper prøvde m ti dråper før hvert måltid,hjalp ikke.så fikk jeg beskjed om 20 dråper.

Men her var det altså mme som var redningen!!!

Skrevet

Sånn var min også. Når han var ca 2 mnd begynt han å sove en halv time. Nå er han fire måneder og sover oftere og oftere 45 minutters dupper, eller lenger. Mot kvelden sover han kortere og kortere.

Så det kan rett og slett være at det går seg til etter hvert.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...