Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Min mann har fårr svar fra legen at Sædprøven han leverte var i utgangspunktet fin, men at de ønsker 1 prøve til for å kunne regne ut sannsynlighet for graviditet..

Hva betyr dette? Noen med erfaring ??

Blir så bekymret. Er den normal eller ikke. Kan ikke legene svare skikkelig da!!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror ikke du trenger å bekymre deg. Trolig er han kanskje i grenseland - innenfor normalen men bare såvidt. De ønsker vel en prøve til for å avgjøre om de bør anbefale IVF(ICSI). Hvis de svømmer litt dårlig eller antallet ikke er tilfredsstillende, øker det sannsynligheten for nødvendigheten av IVF med mikroinjeksjon. Så lenge det er liv i svømmerne duger de til befruktning.

Skrevet

hhmmm, vet ikke om jeg ble noe mindre bekymret nå...

Ønsker jo at alt skal være normalt og ønsker ikke IVF...

Sitter nå å tenker at det det denne veien vi må gå?

Har 1 barn fra før da så det må jo være liv der.

Noe som har erfaringer av samme type eller har noen meninger om dette?

Skrevet

Vanligvis må de vente tre måneder med å ta ny prøve, det tar jo 3 mnd å produsere ny sæd.

Jeg synes du skal være glad for at prøven av fin! Og er den ikke innenfor normalen, betyr jo ikke det automatisk IVF! Min samboer fikk dårligere enn normalen på nesten alle parametere. Ble først deppa, men etter undersøkelse viste det seg at han hadde en infeksjon som han nå får behandling for, og da skal det bedre seg.

Vi har også et barn fra før.

Skrevet

Ikke meningen å gjøre det bekymret. Hvis svømmerne hadde vært ordentlig slappe, så hadde dere fått vite det med en gang. Hvorfor spør du dem ikke hvorfor de vil ha en prøve til?

Skrevet

Jeg vet du ikke vil gjøre emg bekymret hehe

Jeg sende dem en mail og spurte om dette og da ga de svaret at prøven var i utgngspunktet fin, men at de ville regne ut sannsynligheten for graviditet (saltså nesten identisk svar med det første som sa at den var i utgangspuntet, fin men at de ønsker en ny prøve)

Vi får vel bare krype til korset å levere en til.

Men denne testen tar på mann og ta (psykisk) og jeg vil bare ikke gjøre den hvis det ikkeer nødvendig.

Skjønner dere?

Skrevet

Skjønner stresset dere føler - det meste knyttet til fertilitetsproblemer er stressende, slitsomt, utmattende og en stadig test for tålmodigheten.

For alt du vet kan sykehuset ha dummet seg skikkelig ut og rotet bort prøven (det må jo skje av og til - menneskelige feil skjer i alle yrker) men så vil de ikke innrømme feilen og kommer derfor med en litt vag forklaring på hvorfor dere må levere en ny prøve. (lite i veien med fantasien min)

Skrevet

Min mann har vært gjennom en hel masse med sin x-kone og har sier at de sikkert rotet den bort på laboratoriet, eller gjort noe annet feil med den så de trenger en ny prøve istedenfor å si at de har "mistet" den. De gjør slike feil hele tiden får jeg fra sidelinjen her. Så send din mann opp og håp på et godt svar denne gangen:O)

Skrevet

Tusen takk for svar. Prøven ble levert inn 45 minutter etter at den ble tatt (her hjemme) og det står at den må leveres innenfor en time. det kan jo hende de har somla med å analysere den og at det derfor er over tidsfristen. Blir litt oppgitt da det krever litt for å få gjort dette. Vi får håpe at de får analysert den riktig denne gangen. Vi leverer ny prøve torsdag.

Tusen takk for oppmuntring!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...