Hopie ღ Skrevet 4. mars 2009 #1 Skrevet 4. mars 2009 Kan dere være så snill å hjelpe meg litt? Jeg har lenge mistenkt at jeg har ME, da min tidligere lege mente det var en sannsynlig diagnose (skulle ta noen flere prøver for å utelukke evnt annet først). Denne legen gikk av med pensjon før jeg fikk stilt noen diagnose, og min nye lege sa at det var helt utelukket "å slå seg til ro med en slik oppsamlingsdiagnose" .. Han mener heller at jeg er deprimert .. Det mener ikke jeg! Det vil si, man blir depimert av å leve på denne måten, men jeg var ikke deprimert da jeg ble syk! Så jeg byttet lege igjen, og hun sier bare at hun har mer tiltro til den yngre legen på dette området og henviser meg til psykolog.. Noe jeg ikke synes hjelper i det hele tatt, jeg blir bare utkjørt av det, og ikke i bedre humør. Hva måtte dere igjennom får å få stilt deres diagnose? Er det noe jeg kan gjøre når legen mener jeg rett og slett er deprimert? Hadde vært flott med svar, for jeg vet ikke hva jeg skal gjøre lenger! Takk
lindynatt Skrevet 4. mars 2009 #2 Skrevet 4. mars 2009 Stå på ravene, de skal henvise deg til spesialister, du kjenenr deg selv og din kropp best, leger burde være mer respektfulle og ta ting alvorlig. Kan du eventuellt gåprivat foor å få henvisning? Eller bytte lege igjen, helst til en som er ME vennlig? Jeg selv har slitasjegikt i knær og rygg og har måtte lære meg til å stå på og finne leger som tar meg alvorlig.
blebla Skrevet 4. mars 2009 #3 Skrevet 4. mars 2009 jeg ville rådet deg til å bestille time hos lege Paul Kavli med en gang, for der er det lang kø. Jeg fikk time et halvt år etter at jeg ringte, og det var for tre år siden eller noe. Men du må uansett ha hatt symptomene over 6 måneder for at de skal kunne konstantere om det eventuelt er ME. Han er kjempe flink og kan gi deg veldig konkret svar på om det er det du har. Det er en litt dyr time, rundt 1000 kr, men da får du svar på alt du har gått å lurt på. Du bør jo skaffe deg en god vanlig lege også, som sender deg på alle mulige andre utredninger så du utelukker alt det andre det kan være. Det kan være en utrolig tung tid, å måtte ta masse prøver som alle sier du er friks, men du føler deg helt ufattelig ufattelig dårlig, man blir ikke trodd og blir sendt til psykolog, det er ufattelig frustrerende. Det er som du sier, men er ikke deprimert, man blir bare utrolig trist ålei seg for at man føler seg elendig og alle rundt deg tror deg ikke. Så få deg en ny lege og bestill time hos Paul kavli.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå