babymi:) Skrevet 4. mars 2009 #1 Skrevet 4. mars 2009 mandag 16.2 stod jeg opp, hadde så utrolig mye energi i kroppen og satt i gang med vasking av hele leiligheten. men følte ikke på kroppen at noe skulle skje. for den uka hadde det vært helt stille. ikke en kynner ikke nedpress ingen ting. så var sikker på at her måtte jeg gå over terminen som var den 17. jeg og typen la oss spøkte litt og hadde en runde i bingen, for å få litt fortgang i sakene tenkte vi. 5 minutter etter begynte riene, da var kl 1. jeg innbilte meg selv at dette kun var kynnere. det tok tak, men var ikke så vonde, så la meg til å sove. var da 10 min mellom og varte 30 sekunder,. klarte å sovne, men voknet innimellom, for noen av dem var litt sterkere enn andre. stod opp i 7 tiden, riene var der fremdeles, men da innbilte jeg meg at dette bare var falsk alarm! for de sier jo at du merker når fødselen er i gang. var fremdeles 10 min mellom, men de varte lengre. da kl ble 2 var da 5 min imellom og varte i 1,5 min tenkte jeg at det kanskje var en ide å ringe føden, bare for en sjekk lissom. regna med å bli sendt hjem igjen. så pakka ferdig baggen. kom inn til sykehuset og ble sjekket. jormoren lo og sa at her skal du ikke hjem nei. her er det 4cm åpning. ble jo litt letta da. men riene var enda ikke ordentlig vonde. 5.30 kom jordmoren inn for åsjekke åpninga igjen. nå var den 5cm. hun ba om å få ta vannet for å få litt fortgang i sakene. vannet ble tatt, og da satte det virkelig i gang sakene. lystgassen ble flittig brukt. takk og lov for den:) to og en halv time senere hadde jeg full åpning og kunne begynne å presse. syns pressriene var de verste. ihvertfall når hodet skulle ut. men heldigvis varte dette bare en halv time. så kom verdens nydligste gutt til verden. 51cm lang og 3270g. var også veldig heldig. hadde bare 4 pyntesting. alt gikk veldig fint:) og vi fikk familierom, bare så deilig å ha typen der også! nå koser vi oss masse med lillegutt:) lykke til til alle dere andre:) takk for meg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå