Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når er det vanlig at man bynner å fortelle famile og venner at man er gravid?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror at de fleste venter til de har kommet seg igjennom første trimester, siden alt kan skje de første 11 ukene.

Vi valgte å fortelle familien når jeg var ca 8 uker på vei.

Eller, vi valgte å fortelle 4-åringen at mamma har baby i magen, å det er jo desamme som å fortelle hele verden. :-)

Jeg var i så dårlig form, så jeg var nesten nødt til å fortelle datteren min, fordi hun ble veldig bekymret for mamma.

Så, nå er 10 uker på vei og alle vet om det, og det føles egentlig helt ok. Hvis det skjer noe må vi bare ta det da.

Jeg tror man rett og slett må føle litt på det selv, og gjøre det som er riktig for en selv og ikke følge alle andres "regler".

Skrevet

Det er helt opp til hver og en når de ønsker å fortelle. Vi har fortalt det nesten med en gang begge gangene. Ser ingen grunn til å vente. Om noe skulle gå galt, vet de rundt deg hva du sliter med. Sånn tenker vi. :) Vi blir jo så glade når spiren sitter og får jo lyst ti å rope det ut! Hehe.

Skrevet

Helt enig med Veslemus.

Vi sa det til begge vår familier og nære venner i uke 6. Vi hadde stooore planer om å vente til uke12, men det var umulig!

Man blir jo så glad og stolt at man ønsker at hele verden skal vite det!!

Hvis det går galt, så vet de hvorfor man sliter(som veslemus sa) og ta det derfra!! :)

Lykke til!! :)

Skrevet

Første gang fortalte vi det når vi var 5 uker, hehe...samme dag som jeg testet positivt;) Andre gang var jeg ca 8 uker, holdt meg en uke etter å ha testet positivt. Denne gangen har vi bare sagt det til 3 personer, min beste venninne og min søster og hennes samboer;) Skal på en ul om 2 uker, så tenkte at jeg kunne si det etter å ha vært der;)

Skrevet

Her setter jeg i gang en tråd også glemmer jeg å følge med på og svare på den selv:P

Litt dement:P

Bare lurte for vi fortalte selv familien 2 dager etter testen viste positiv og var da 7+4 eller noe....

Tenkte som så at hvis det ike går bra så er de der gjennom det og. Har jo ikke fortalt det på jobb eller noe enda, men blir noe annet med familien, godt å snakke med mamma om det her, ho har jo vært igjennom det tre ganger og er god å ha for dumme spørsmål..;)

Prøver å ike lese aaaaltfor mye rundt på internett om alt som kan gå galt osv. Tror ikke det teller positivt ut om jeg går og er nervøs hele tiden.

Skrevet

Jeg fortalte det til mamma og pappa en drøy uke etter positiv test, mannen min vil vente litt før han forteller det til sine foreldre. Venner, slekt og andre har vi av en eller annen grunn ikke lyst til å fortelle til ennå. En ting er at vi vil være over "kneika", en annen er at jeg liker å gå rundt med en hemmelighet som nesten ingen vet om:)

Skrevet

Enig med tigerpote, den hemmeligheten er jo helt vidunderlig å holde på. Er 10+ og har ikke fortalt andre enne sjefen min av praktiske årsaker. Mannen min vil ikke fortelle det på jobb før etter lønnsforhandlingene:) Han skal nemlig ta en ganske stor del av permisjonen denne gang og det syns jeg er topp.

Skal aller først la barna, 11 og 7 få vite det, syns det er riktig siden det angår dem mest og siden de er så store.

Men jeg forstår at man har lyst til å rope det ut rett etter testen, men faktisk syns jeg det er lettere å lettere å holde på hemmeligheten ettersom ukene går.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...