Krøllefrøken Skrevet 4. mars 2009 #1 Skrevet 4. mars 2009 På hva som helst egentlig.. middag, kaker, gjærbakst osv...
grysom Knut-Elias og lillebror Skrevet 4. mars 2009 #2 Skrevet 4. mars 2009 retters lakse middag forrett: fransk løksuppe med krutonger hovedrett:chillibakt laks med hjemmelaget dillsaus og garnityr desert: varm sjokolade kake med iskrem forrett. 3 store løk 1 grønnsaksbuljong 1 kjøttbuljong salt og pepper 3 ss smør maisena jevning brun. kapp opp løken, ha den i en gryte med kaldt vann . sett på platen høy varme til den koker. sett da platen ned på medium varme. ha så i buljongen la det stå å småputre i ca 2 timer sånn at løken blir god å mør. jevn så ut suppen med litt maisena . smak til med salt og pepper. rist loff skiver å rubb dem med hvitløk. kapp så opp i terninger. ha supper i en blender å ha i smørret. bland til suppen får en kremet konsistens. ha suppen i en skål å ta så i krutongene du har lage rett før servering. hovedrett 4 personer sett på koking 12 på tolv små poteter 4 stykk lakse skiver chilli sukker løk salt pepper smør kutt opp chilli og løk ta en god klatt smør i en stekepanne på medium varme ha i chilli, løk og 2 ss sukker vent til sukkeret er smeltet så legger du lakseskivene i pannen med skinnet nedhak på salt og pepper før du setter på lokk la stå i ca 10 minutter dillsmør: smør sopp fersk dill løk vårløk. kapp opp grønnsakene i små biter. ha ca 100gram smør i en panne . sette på medium varme smøret skal ikke brunes bare smelte. ha i grønnsakene å la det putre på svak varme i ca 5 min. garnityr: lag agurk salat. agurk i skiver sukker eddik og vann i en bolle. oppdekking av hovedrett: ha laksen på midten av tallerken ha potetene til venste for laksen agurksalaten til høyre for laksen dillsausen nedenfor laksen å en liten dert rømme over laksen desert lag din favoritt sjokoladekake eller du kan jukse litt for garantert bra resultat. : en pose med møllerens sjokoladekake + en plate lys kokesjokolade lag kaken slik det står på boksen men kutt opp sjokoladeplaten i småbiter å ha oppi kakedeigen da vil steke tiden bli litt lengre en det som står på pakken. stek kaken i 40 minutter å server med iskrem:) en garantert syksess:)
blirjegsnartmamma Skrevet 4. mars 2009 #3 Skrevet 4. mars 2009 Kyllinglasagne * Sett ovnen på 200 grader * * Hvit saus * 4 ss smør 6 ss mel -smelt smør og rør inn mel 6 dl kyllingbuljong 4 dl melk/fløte salt pepper 1/2 pose mozerella ost -kok opp og tilsett salt og pepper. La koke et par minutter før du har oppi osten.. Småkok i 5 min. * Kjøttsaus * 1 pk kyllingkjøttdeig 2 gulerøtter 1 rødløk 1-3 fedd hvitløk ca. 2 dl kyllingbuljong -Finhakk løk og hvitløk, rasp gulerøtter grovt. -Fres løk og hvitløk før du steker kyllingkjøttdeigen sammen med. -Ha oppi raspet gulerøtter og fres raskt. -Tilslutt heller du over buljong, og lar småkoke et par minutter. Bland sausene sammen, men behold nok hvit saus til et tynt lag på toppen. La det gjerne koke sammen noen minutter. Legg lagvis suas og lasagneplater, jo flere lag, jo fastere blir den. Serveres gjerne med rundstykker, eller hvitløksbagetter og en grønn salat.. Og selvom vi ikke drikker så mye på dette forumet, så passer rødvinen "Black Billy" eller en Valpolicella Ripasso supert til Den gule Christer Berens er også et godt valg Avslutt med resten av den hvite sausen, og revet ost på toppen. Skal stå i ovnen 30-40 min, de siste 5 min ca kan du sette på varmlufta hvis du har det.
blirjegsnartmamma Skrevet 4. mars 2009 #4 Skrevet 4. mars 2009 og denne til dessert http://cacaoweb.net/sjokoladekaker/sjokoladekake-uten-mel1.html
hilrob Skrevet 4. mars 2009 #5 Skrevet 4. mars 2009 http://www.melk.no/oppskrift.aspx?mnu1id=9500&mnu2id=9620&mnu3id=9622&artid=14347 nam nam , skikkelig digg oste kake =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå