molly83 Skrevet 4. mars 2009 #1 Skrevet 4. mars 2009 For å være mest mulig hjemme med den lille lurer jeg på om jeg skal utsette ferien min i år til permisjonen har begynt for på den måten utsette/forlenge permisjonen. Noen som har tenkt på det samme? Tenker dere å ta 80% eller 100% lønn? Jeg vurderer 100% og så spare penger slik at jeg kan være hjemme tilsammen ihvertfall ett år. Tror det lønner seg i forhold til at jeg får mer utbetalt... Dere som har termin i sept-okt, hva gjør dere om dere ikke får barnehageplass før i Januar 2011?
snuffe Skrevet 4. mars 2009 #2 Skrevet 4. mars 2009 Regner vel egentlig med å bli sykmeldt før sommeren, blir positivt overrasket om det ikke skjer. Og da har jeg plenty av ferie til overs til permisjonen. Tar 100% lønn, noe annet har jeg ikke råd til. Vi er i den heldige situasjon at vi er mer eller mindre garantert barnehageplass fra høsten 2010 selv om vi bor midt i Oslo, selv om det blir i en studentbarnehage som ligger litt mer kronglete til enn det som er optimalt. I de kommunale barnehagene kan vi nok ikke regne med plass før høsten 2011.
Trinepia mamma til 2 prinser!! Skrevet 4. mars 2009 #3 Skrevet 4. mars 2009 da jeg skulle ha første mann som ble født i juli, tok jeg ikke ut noe ferie for 05 før jeg gikk i perm. men i oktober tok jeg 5 uker ferie, slik at jeg i des 05 fikk full lønn, som om jeg skulle vært i jobb og ikke i permisjon. Jeg tok i tillegg ferie når pappa hadde permisjon, og da jeg var ferdig med denne og pappaen med permisjon, tok pappaen ferie så han fikk være hjemme alene med babisen, så vi hadde veldig lang tid ilag hjemme, både mamma, pappa og baby.. gutten vår begynte ikke i barnehage før slutten av august 06, og var da fylt 1 år. veldig godt å være så lenge hjemme med han. jeg hadde forøvrig 80% dekningsgrad. denne gangen vil jeg også ha 80% dekningsgrad, og mistenker at med min helse (leddgikt) og mitt fantastisk holdbare bekken, vil bli sykemeldt før jeg kommer meg ut i ferie for 09, og vil da kunne ta denne i permisjonstiden slik at jeg får forlenget permisjon, samt at ferie for 2010 vil bli inkludert i permisjonstiden eller kombinert med pappaens permisjon/ferie... er ennå så kort på vei at vi ikke har begynt snakke og tenke for mye på dette... så dette er bare tanker jeg har gjort meg... som jeg alltid gjør laaaang tid i forveien av noe som skal skje.... hehe litt kontrollfri sånn sett...
Bare blåbær Skrevet 5. mars 2009 #4 Skrevet 5. mars 2009 Jeg regner med jeg blir sykmeldt i juni en gang pga jobben min. Kan ikke jobbe der med gravid mage. Så da regner jeg med at når juni har kommet har magen poppet ut. er jo da 5 mnd på vei. Så da blir vel ferien min overflyttet til neste år.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå