Gå til innhold

Modning akupunktur... Hvor stikker de nålene??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal på modning akupunktur på fredag.. Lurer på hvor på kroppen nålene stikkes? Vil dette gjøre veldig vondt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann.

Jeg går til modning, og jeg får endel nåler nede på foten. mellom hæl og storetå.... Og så får jeg en oppe ved kneet.... Er ikke vondt synes jeg, bortsett fra når hun vrir på nålene før hun skal ta de ut... Det er ubehagelig, og hun vrir til man når en liten smertetopp.... og da drar hun den ut.... Er sikkert forskjellig hvordan det blir gjort fra sted til sted, men jeg er superfornøyd men min akupunktør.... Og det virket veldig med nr 1 :-) FÅr håpe det gjør det denne gangen også. :-) Lykke til.

Skrevet

Jeg er en pyse med nåler, men tok det rimlig greit med akupunktur.

Nålene settes somregel:

-Litt framfor tommelleddet, mellom tommel og pekefinger, ca. De er for å stimulere rier. Du får IKKE rier av nålene, men de trigger den mekanismen og modner deg.

-Like over korsryggen, disse er for å trigge kynnere.

-På yttersiden av kneleddet, disse er oxo for kynnere og rier.

-Div punkter på leggen og på føttene, disse er vanndrivende og/eller for kynnere og modning.

Dette er de jeg fikk når jeg gikk gravid sist. Fikk oxo en til å slappe av med mellom øya, men av den gikk jeg nesten i koma, så den ville jeg IKKE ha! :P Hehe... Fikk oxo en midt oppi skallen, men husker ikke hva den var god for.

Om det er vond? Tjæ... Når ho stikker gjennom huden er det ikke vondt. Det er ubehagelig/vondt når ho treffer punktet ditt. Det er IKKE vondt å sitte med nålene... Noen opplever kløe, men det er ikke farlig eller vondt.

Skrevet

Tusen takk for svar:) Greit å vite hva jeg går til. Syntes alltid det er godt å vite på forhånd om klærne må av:) hehe..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...