Gå til innhold

Hvor langt på vei er dere andre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle sammen!

Hvor langt på vei er dere? Hvordan er formen?

Jeg er 9+4 idag, og det står her på BIM at jeg går nå i 10. svangerskapsuke. Men når folk spør meg hvor langt på vei jeg er, blir det rett å si at jeg er 10 uker på vei, eller blir det bare 9 uker på vei?

Føler meg veldig heldig, er bare litt småkvalmen sånn av og til, men har aldri spydd. Har aldri følt at jeg må spy heller, har mer av di mensmurringene, men ikke noe plagsomt.

Føler jeg er sulten hele tiden.. Må spise noe hele tiden..Spiser ikke snop eller drikker ikke brus, men spiser masse middag og knekkebrød og frukt..Før var det nok å bare spise et knekkebrød til måltidene, nå klarer jeg meg ikke med bare det. Føler jeg sulter i hjel da, blir kvalmen fordi jeg er så sulten da..Off,kommer til å se ut som en flodhest.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ti uker blank. Er kvaaaalm, men spyr ikke. Og trøtt. Ellers i ok form, bedre enn helt i begynnelsen men verre enn jeg var uke 7-9.

Skrevet

Hei!

Jeg er 10+4 i dag og i like dårlig form som jeg var 3+1 (da jeg testet positivt). Har hyperemesis (ekstrem svangerskapskvalme) - kastet ikke opp de første ukene, men den har kommet etter uke 8+

Har fått bekkenløsning (kom for fullt i går), sliter med hodepine, trøtthet, uvelhet, svimmelhet, slapphet. Sliter med masse kviser, er blek, grå og gusten i huden, håret ser ikke ut!!! Svetter ekstremt mye, hjelper ikke å dusje flere ganger om dagen eller bruke deodorant. Har ikke energi til noe, orker lite. Føler meg lite "fresch" med andre ord... - jeg føler meg som "ringeren av notre dame" =(

Har gått ned 4 kilo, men passer godt på å ta kosttilskudd og omega3.

Formen pleier å bedre seg noe etter kl 17 om ettermiddagen - da kvikner jeg til littegrann og kan pusle litt hjemme, men å komme meg ut døra - det er vanskelig =(

Håper 2 trimester blir myyye bedre!!!

Skrevet

uff meg og lille snuppis.....misunner deg virkelig ikke! Håper du får det bedre snart:)

Jeg er 7+4(ca) og er små kvalm hele dagen men har ikke kastet opp noe på 2 uker. Har blitt flink til å spise litt hele tiden og det hjelper mot kvalme. Spiser noe usunt, men ikke så alt for mye og mye frukt.

VIl helst unngå å gå opp 20kg denne gangen også:S

STUP TRØTT HELE tiden, kan sove hele dagen og natten og er alikevel trøtt.

Små humørsyk, men det går seg som oftest til hvis jeg spiser;)

Skrevet

Jeg tok testen i går og har regnet meg ut til at jeg er ca 4 uker på vei.. :) Ennå veldig nytt og uvirkelig, men ufattelig glad!

Har i grunnen ingen symptomer utenom litt ømme pupper... (Og to X to blå streker... he he)

Gleder meg utrolig til å komme så langt at man kan fortelle det til venner og familie...

Skrevet

var hos legen i dag og han mente jeg var ca 6-7 uker på vei, men i følge terminen han satt så er jeg i uke 9 så vet ikke helt hva han surrer med jeg.

Skrevet

7+4 og KVALM! Kaster heldigvis ikke så mye opp lengre, men klarer nesten ikke få i meg noe mat. Håper inderlig det vil gå over snart. Var ikke kvalm i mitt forrige svangerskap, så hadde i grunn håpet jeg skulle slippe nå også, men det var vell litt mye å håpe på.. ;)

Til det med hvor langt du er på vei..

Jeg er 7 fullgåtte uker, altså i min 8. uke. Så hvis noen spør sier jeg at jeg er : 7 uker på vei eller i min 8.uke.

Gjest eelis+spire
Skrevet

7+4 her også, og KJEMPEKVALM! Jeg begynte å kaste opp i går, og derfra gikk det visst bare nedover. Føler meg helt elendig. Er tett i nesa også :-( Jeg har slitt mye med smerter i magen, men det har heldigvis gitt seg sånn noenlunde.

Jeg sier at jeg er i min åttende uke..

Skrevet

hei =)

er 4+5 i dag, og føler meg konstant sulten... håper det gir seg etter hvert, ellers kommer jeg til og bli enorm med all denne spisingen. prøver og begrense meg, men blir superkvalm av og være sulten... så foretrekker vell å trykke i tryne, og ikke føle meg kvalm... ;o)

Skrevet

Hei!

Jeg er 11+4, så om tre dager går jeg over i 2.trimester:-)

Formen er ikke noe særlig egentlig. Kvalmen blei verre etter ni-ti uker. Og fortsatt like trøtt og sliten. Maten har jeg endelig begynt å få kontroll over.

Bare tenker at det blir bedre snart, og det er mange som har det mye verre enn meg.. he he. Har vært sykemeldt i noen uker, som har vært veldig godt.

God bedring til dere alle!!!

Skrevet

Hei! Jeg er 4+ 6 og er gansk kvalm.. trodde jeg hadde omgangssyken på mandag, spydde som en gris..det er jo noe som går kan hende det var det. Men det kan være graviditeten og. Håper for guds skyld kvalmen ikke varer lenge, selv om de jo sier at det er mindre sjanse for abort da :)

Skrevet

Jeg er 10+4 i dag og er i GLIMRENDE form :) Litt trøtt etter kl 21 om kvelden, men det er det :)

I forrige uke var jeg kvalm i tre dager, men så gikk det også over.

Har vært til tidlig UL fordi jeg ikke trodde jeg var gravid lenger, har jo ingen tegn... Men jeg er fortsatt gravid :) Jeg klager ikke. Føler utrolig mye med dere som sliter med formen! Hold ut!!

Også har jeg skikkelig kick på Mozell, ikke det beste å ha i seg, men det er det beste jeg vet om dagen... Og jeg som ALDRI har likt Mozell. hehe :)

Skrevet

Hei! Eg er 10+5 i dag - gleder meg til snart å kunne gå inn i 2.trimester. Formen er superbra, egentlig! Har ikkje vore kvalm i det heil tatt. Det einaste eg har lagt merke til er at puppane har vokst litt (mannen min har kommentert det også...) og eg har fått veldig tydelige blodårer rundt brystvortene. Sovner som en stein kl. 22.30 kvar kveld og må ALLTID opp på do midt på natta, uansett kor mykje eg har drikke, Blir også fort sulten, og må ete litt oftare enn før. Ellers merker eg svært lite til graviditeten. Har vært på 1.kontroll hos lege, og ho sa eg berre måtte føle meg heldig som ikkje hadde plager. Det eg er mest stressa over nå er at eg har mista MASSE hår heilt sida eg slutta på p-piller, og har et forferdelig hår for tida. Tar B-vitamin. Tips og råd til dette??

Skrevet

Jeg er 11+0 i dag, snart 2. termin!! :-)

Formen er helt elendig. Svimmel, kvalm, slapp, sliten..... Har vært sykemeldt det meste av tiden til nå, er foreløpig sm tom. 19/3. Hadde vært så utrolig deilig å bli i bedre form snart!!!

Skrevet

er 11+5 i dag jeg:) snart andre trimester her også! formen har egentlig vært veldig bra, har en del strekk smerter i livmoren, fått litt mer kviser en jeg pleier å ha, er ikke kvalm så har lagt på meg ca 2 kg.. men er syyykt trøtt da, stort sett alltid. må ha meg en lur i løp av dagen:) ellers er alt bare fint:)

Skrevet

Jeg er 9+4 i dag jeg også. Føler meg egentlig i veldig fin form. Har vært lite kvalm, bare sånn innimellom. Er ekstremt trøtt i perioder, nesten så øynene går i kryss. I tillegg har jeg vært veldig oppblåst..:(, så det har nok gjort til at jeg har følt meg litt stor og "pløsete"... Men synes det å være gravid er kjempegøy:) Gleder meg til å si det til folk. Foreløpig er det bare den aller nærmeste familien som vet:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...