Gå til innhold

Flere med termin 30.mars? Eller i nærheten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan går det med dere? Våkner selv hver eneste natt av kynnere..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Jeg har termin 26.mars, også gutt i magen :)

Formen er forsåvidt bra, men synes det begynner å bli tungt nå. Har masse kynnere både natt og dag, veldig vondt i magen om natta, liksom stiv og støl både i magen og korsryggen. Ellers sliter jeg med halsbrann, men holder det noenlunde under kontroll ved å kutte helt på kaffe o.l. Er min nr 2., så kjenner det bedre i bekkenet denne gangen. Går helt fint så lenge jeg er rolig, men kan ikke bevege mye på meg før det gjør veldig vondt. Pga av så og si null aktivitet eller gåturer har jeg gått opp litt mer enn sist.... gått opp 16 til nå, og håper det ikke blir noe særlig mer. Har kommet en del vann siste to ukene, så skylder litt på det også :P

Er det din første? Hvor skal du føde?

Gjest leelu25 *høygravid*
Skrevet

Jeg har termin 30 mars :)

Kjempesliten og tung nå om dagen, men trøster meg med at om ikke snuppa er kommet innen termin blir hun hentet ut via keisersnitt på termindagen, så det er maks 26 dager igjen til jeg får hilse på henne og det holder meg oppegående om dagen :)

Sist gikk jeg en uke over termin og det var grusomt.. er satt opp til snitt grunnet komplikasjoner rundt sist fødsel som endte i hastesnitt og masse andre lite hyggelige ting.

Guttungen på 2 år er 100% i barnehage og pappan henter og leverer, så jeg kjeder meg igrunn en god del om dagen, men kroppen orker ikke annet enn å slappe av heller..

Halsbrann og bekken er helt katastrofe om dagen og, men snart er vi i mål :))

Skrevet

Så bra du får keisersnitt da, leelu. Får håpe det setter i gang av seg selv snart da :) Og ja - snart er vi i MÅL. Gleder meg til det. Her er det jeg som både leverer og henter, handler mat, lager mat osv. Mannen min starter på jobb før bhg åpner og jobber en del ekstra for tiden. I tillegg pusser vi opp et helt hus. Men kjenner jeg blir ganske misunnelig på dere som har mann som henter og leverer ja.... kunne helst tenkt meg å slippe å levere. Sønnen min er 2,5 og litt i trassalderen. Kan være en kamp om morgenen gitt. Men men, som du sier: ikke lenge igjen nå :)

Er foresten sykt mange ganger på do om natta, ofte 5-6. I går drakk jeg et glass brus før jeg la meg, noe som resulterte i dobesøk kl 00.30, 1.30,3,5 og 6. Og da fikk jeg ikke sove igjen, for jeg viste at jeg snart skulle opp allikevel. Så nattamming blir no problem her!

Gjest leelu25 *høygravid*
Skrevet

Ja jeg har ikke sjangs til å levere guttungen selv.. Bekkenet nekter meg det rett og slett. Mannen begynner på jobb 06.30 og kommer hjem igjen 07.30 for å hente guttungen og stelle/kle på og levere. Verdens snilleste, ja jeg vet :)

Holder også på med totalrenovering av 2 etg i huset vi bor i, så han er endel overarbeida for tiden med 250% jobb omtrent..

Handling osv klarer jeg heller ikke ettersom vi handler for en uke av gangen og bekkenet ikke tillater løfting.. så gleder meg til jeg kan begynne å fungere igjen.. går nok en 6-8 uker etter ks før jeg kan fungere optimalt ja :)

Ja er ganske fornøyd med den avtalen jeg har laget med sykehuset. Har nettopp vært innlagt fra søndag-tirsdag pga. ekstremt mye kynnere og rier som de mente kom av at snuppa er så aktiv at hun rett og slett irriterer livmora mi til å produsere rier.. Så ikke noen fødsel i sikte her med det første. De kjente nemlig på meg og jeg leder fremdeles VM i lang livmortapp og umodenhet :) Hurra! Så 99,9% sikkert at jenta får bursdag 30. mars :)

Skrevet

Ja, det er min første.. Gleder meg kjempe masse!! Å har begynt å vente allerede.. Skal føde i Hammerfest :) Hva med dere? Ja, jeg har også slitt med bekkenløsning.. Men har faktisk klart å gå en del alikevell.. Håper det letter på fødselen, har i tillegg tenkt å ta modningsakupunktur. Har dere noen erfaring med det?

Jeg går også MANGE ganger på do på natta, 4-5 ganger :) Det begynner å bli litt slitsomt.. Bekkenet krangler mest om natta, da jeg ligger.. Pluss at jeg har så "mens-smerter" å kynnere på natta, så man blir liggende å snu seg en god del.. Men det er jo positivt da, å ha kynnere.. Da er det vell tegn på at ting holder på å modnes? :) Å kanskje det da ikke er så lenge igjen.. Tenk ja, snart er vi endelig i mål.. Da kan vi bare kose oss med de små :)

Skrevet

Jeg skal føde på Lillehammer. Har ingen erfaring med modningsakupunktur selv, men har en god venninne som er sykepleier som anbefaler det! Hun gjorde det selv og fødte 10 dager før tiden. Hun er overbevisst om at det skyldtes akupunkturen. Tror ikke det er noe tilbud om det her jeg bor.... er i grunnen helt greit for meg å gå til termin, men håper å slippe å gå 13 dager over som sist....

Skrevet

Har troa på den akupunkturen, men får ikke begynnt før i uke 38. Da jormdor er bortreist. Ja, får håpe jeg slipper å gå på overtid. Da må tiden gå veeeeeeldig sakte.. Får håpe på at du slipper det å masse lykke til med fødselen :)

Skrevet

Jah! :P Termin 28 mars!

Her går dagene med til å slappe av, that's 4 sure! Hehe...

Må opp kl 8 ca for å få opp mini, gi han frokost og få han i barnehagen, men når jeg kommer hjem igjen så er det beina opp... Dagene FLYR avgårde til termin, kjenner at jeg har liten tid igjen! ;)

Men er VELDIG klar for at den lille skal komme ut! ;)

Skrevet

Jeg har også termin 28.mars!

Merker at dagene blir tyngre og tyngre...Heldigvis er det bare 2 dager igjen på jobb før permisjonen starter :) Skal bli godt å bare pusle rundt hjemme og forberede alt til den lille prinsen eller prinsessen kommer :) Jeg har forøvrig ingen plager bortsett fra halsbrann og litt vondt i halebenet til tider, håper det holder seg sånn!

Skrevet

Jeg har termin 30.mars som også er min bursdag :o) Venter nr.2....

Jeg våkner om nettene pga. bekkenet som gjør sykt vondt hver gang jeg skal snu meg i senga :o(

Går heldigvis ikke så mye på do på nettene - bare om jeg først er våken. Har hatt to våkenetter og ikke fått sovet.

Har fått seriøst mye vann i beina og det ene beinet er hovent nå og det verker og prikker etter jeg liksom skulle leke litt med Junior og sitte på huk eller gulvet med ham....er så kjipt å ikke være aktiv med ham pga. vann eller bekken....

Jeg har merket disse dagene at jeg får veldig ofte og mye kynnere - til og med når jeg sitter i ro....går jeg litt så blir magen hard med en gang.

Skrevet

Jeg har termin 28. mars og skal ha en gutt =) Legen min tror han ligger i seteleie så skal til sykehuset i dag for å ta ul. Er veldig spent på hva som skjer fremmover. Hvis han ikke snur seg blir det vel kanskje keisersnitt. Jeg føler meg VELDIG klar for at han skal komme ut nå. Har vært plaget med masse kynnere helt siden uke 17, og bekkenet mitt har sviktet i de siste ukene. Har masse mensenmurringer så har ligget på sofaen og prøvd å få dagene til å gå de siste mnd... Men nå begynner termindatoen å nærme seg så nå ser jeg litt lysere på ting =) Magen min har sunket MASSE de siste dagene, og det har faktisk gjort at bekkenet mitt har blitt mye bedre, og det er lettere å puste.

Gleder meg masse til å bli mamma!! =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...