Gå til innhold

føde på st.olavs..

Anbefalte innlegg

Skrevet

kan noen fortelle meg om hvordan det er å føde på st.olavs? Hvor lenge dere "må" være der, hvordan jordmødrene er osv.

får barnefaren være med oss hele tiden?

er 1.gangs, og veldig usikker på dette området!;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Løfter denne litt jeg. Lurer på det samme :o)

Skrevet

Jeg og lurer på det samme...

Skrevet

Jeg har født tre barn på st.olavs.

Siste ble født nå 18.01.

Veldig fine og store fødestuer med eget bad med badekar og dusj.

Jordmora jeg hadde var kjempeflink og grei.

Hvis du har en normal fødsel og alt er bra med deg og barnet får dere komme på pasienthotellet 4 timer etter fødselen. Der er det dobbelseng, en tv, og eget bad med stellebord på veggen.

Hvis du ikke får komme på pasienthotellet får du komme på barsel. Der får du enmannsrom med seng og en sofa, eget bad med stellebord og en skjerm der du kan se tv eller bruke internett.

Far kan være der hele tiden dersom dere ønsker det uansett om dere havner på barsel eller pasienthotellet.

Dere får også bind til mor og bleier til babyen begge steder.

Jeg lå på pasienthotellet denne gangen og barsel sist for 2,5 år siden.

Er veldig fornøyd med begge plassene og det er flinke og snille mennesker som jobber begge stedene og som tar godt vare på både barn og foreldre.

Masse lykke til.

Skrevet

Jeg har også gode opplevelser fra St Olav fra vinteren 2007. Kjempeflinke folk, følte oss trygge hele tiden. Da fikk vi ligge i 3 døgn, lurer på om det er blitt 2 døgn nå. Vi lå på barsel, pga små komplikasjoner ved fødsel. Fine rom med eget bad og far kunne ligge over på sovesofa. Bleier, bind, mat og masse flinke folk som fulgte opp dagene etterpå. Jordmor kom innom for å hilse på og prate gjennom fødsel og opplevelser og fikk masse god hjelp til amming. Håper på en like fin opplevelse denne gangen! Lykk til alle sammen!

Skrevet

Jeg er også godt fornøyd med å føde på St.Olavs. Lå på barsel og er enig i at rommene var fine og det er godt at far kan ligge over, dog mot betaling....

Som førstegangsfødende syntes både jeg og samboeren min at det var lite tak i jordmora. Hun virket nesten overrasket da jenta mi kom ut. Kan jo være at hun hadde en dårlig dag.

Havner du på barsel så vær obs på at rommene har store vinduer med god innsikt og at sykepleierne ofte ikke bryr seg om gardinene er trukket for eller ei når de undersøker deg nedentil.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...