Gå til innhold

Ut i verden med Lille Bo - noen tips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lille Bo er en litt engstelig(?) liten fyr som aller helst vil være hjemme sammen med mamman sin - noe som selvfølgelig ikke går i det lange løp.

Han har hatt kolikk, og ble nok litt bortskjemt med veldig mye byssing og bæring i den perioden. I tillegg var vi generelt lite ute av huset, da det å gå ute med gråtebaby ikke fristet nevneverdig.

Nå er Lille Bo 4 mnd, og vi øver oss på å være sosiale igjen. Kjøpesenteret er foreløpig skrekken for oss begge, men et kafébesøk i ny og ne går ann, _dersom_ han har sovet nok før han kommer dit, og at jeg slipper å amme han der. altså blir ikke turene ut særlig lange.

Men nå skal vi flytte, og ting blir annerledes. Jeg kommer til å være mye lengere ute av huset av gangen, og allerede på mandag skal vi på vårt første barseltreff. Det tar oss en time å gå til helsestasjonen, noe som er flott da Lille Bo kan sove slik at han er opplagt og blir til treffet. (sove og sove - han våkner i grunn alltid etter 30 minutter og gråter som regel dersom han ikke blir tatt opp med en gang. Men der må han bare øve seg litt tror jeg. Også må mamman øve seg på å kanskje ikke ta han opp med en gang han begynne å gråte)

Men til hoved"problemet" vårt; vi kommer til å være ute i flere timer allerede på mandag, og Lille Bo nekter å spise andre steder enn hjemme. Hva i all verden skal jeg gjøre? Én ting er gråtebaby som synes det er skummelt å være utenfor hjemmets fire vegger - dersom han i tillegg er sulten og nekter å spise, så tviler jeg på at dette treffet blir særlig hyggelig for noen av oss.

Men ut MÅ vi, begge to. Og det er vel bare øvelse som gjør det bedre.

Regner ikke med å få noen oppskrift på hvordan få Lille Bo til å spise blant folk, men kanskje noen med en liknende baby vil dele erfaringer?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...