Gå til innhold

hjelp meg å velge brudebukett!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal sannsynligvis gifte meg om en og en halv uke, om vi får papirene tilbake i tide. Litt sent ute... Skal gifte meg i bunad på barnedåpen og vil derfor at det ikke skal overskygge barnedåpen, så vi vil ha det enkelt. Men en liten brudebukett vil jeg ha. Hvilken ville dere valgt, er så i tvil, denne som er en hvit bukett. http://www.800blomster.no/default.aspx?container_id=2&article_id=444&area=Anledning+-+Bryllup

Eller enkle hvite liljer som denne? http://www.torneroseblomster.no/webshop/index.html

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvordan bunad har du?? - Hilsen en blomsterdekoratør:)

Skrevet

Ville tatt den første du linket :)

Skrevet

Har Rondastakk og Gudbrandsdals festdrakt, regner med å bruke sistnevnte. Vil derfor ikke ha masse farger når det er så mange farger på bunaden

Skrevet

flere som vil hjelpe meg, ev. legge det ut på skravle for meg? Vil ikke gjøre det selv da noen der vet hvem jeg er og hele greia er hemmelig:-)

Skrevet

Hvis det er masse farger på drakta så ville jeg valgt en av fargene i den og gått for en bukett i de fargene. Jeg synes det er få drakter og bunader som kler en hvit brudebukett. De sloss om oppmerksomheten. Det blir litt wow, mye farger, og wow! Hvit bukett ja!!! Så gå for en bukett av den typen som er lav, rund og i en av fargene i drakta (ikke hvit eller svart) synes jeg. Du kan og høre med en blomsterbutikk om å få en bukett som kalles sydd rose. Det vil si at man tar blader fra en haug av roser og "syr" de sammen til en stor rose på str med et fat under en tekopp.. Det er kjempelekkert med litt grener rundt osv til bunader og drakter. Er ikke alle blomsterdekoratører som kan det, eller vet hva det er, så ikke la deg avfeie på første og beste sted, om de ikke vet hva det er.

Jeg lagde det til en venn av familien som gifta seg i bunad, og hun var kjempefornøyd og fikk masse skryt. Er veldig fint når buketten ser ut som et smykke til drakta di, og ikke en flashy bukett utenpå drakta.

Skrevet

Ja, vil jo ha noe som passer. Derfor jeg tenkte på hvit, fordi det er så mange blomster på bunaden, men dette kan du bedre enn meg :-)

Sydd rose hørtes kjempefint ut, men er sikkert veldig dyrt? HAr ikke råd til noen dyr bukett, og vil ha det enkelt.

Tror jeg bare stikker innom ett par blomsterbutikker i morgen og hører hva slags forslag de har, de vet jo hvordan bunaden ser ut i og med at det er den lokale festdrakten. Hvor lang tid i forveien må jeg bestille bukett tror du? Litt vanskelig å gjøre det enda i og med at vi ikke har fått svar på papirene enda, men de sa det skulle gå bra.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...