Gå til innhold

noen som har vært i tunisia?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi lurer på å reise dit i August med en gutt på litt over ett år. Hvor er det isåfall best å reise? midt i byn eller litt utenfor? Sousse eller Hammamet? Vi tenkte ta all inclusive på et bra hotell. Håper noen har erfaringer fra en av disse stedene

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Jeg og mannen har vært i Tunisia, men vi var på Djerba. reiste med Apollo på et kjempeflott all-inclusive hotell. Veldig godt tilrettelagt for barn der vi var, men jeg hadde aldri tatt med barn på den tiden.

Vi reiste i slutten av juli. Det var 45 grader og veldig høy luftfuktighet. 37 grader i sjøen. Helt vanvittig! Du ble ikke avkjølt uansett hva du gjorde, og det kunne bli litt plagsomt til tider. Det beste midt på dagen var å være på hotellrommet med airconditionen på. Puh...

Vi skal ha med barna dit til neste sommer, men det blir i juni. I sept-oktober er det visst så varmt at det ikke går an å bade i sjøen!

Skrevet

Jeg har vært i Sousse og på Djerba. Fint begge plasser synes jeg, men har ikke reist dit med barn da. Som hun over sier, så tror jeg det blir utrolig varmt der i august.....

Skrevet

Vi reiste til Hammamet med Apollo. Kjempefornøyd.

Vi bodde på et veldig ok og barnevennlig hotell litt utenfor byen (Taj sultan ettellerannet het hotellet.)

Tips: Velg et hotell med nokså mange stjerner, for standard pr. stjerne følger ikke alltid "norsk standard".

Gled dere! Tunisia er kjempeflott! Hadde forøvrig gått for hammamet eller djerba, har hørt enkelte si at sousse ikke er så trivelig (har bare kjørt igjennom byen noen ganger selv, så kjenner den ikke ...)

Skrevet

ps. vi hadde ikke barn selv da vi var der, men hadde glatt tatt med ungene dit nå. Men i august kommer det til å være veeeldig varmt, vi var der i overgangen juli/august og tempen lå på 38-42 grader hele ferien.

Skrevet

Djerba ser veldig fint ut, men det er vel ikke så mye å finne på der? Har lyst å se litt ;) Fant et hotell i sousse som så greit ut, riadh palms m apollo. men det ligger jo midt i sousse-medinaen.. lurer på om det kan bli litt masete. Kanskje det er best å ta et fint hotell litt utenfor å heller ta taxi inn? Det er jo så billig i august, derfor vi tenkte da=) men varmt nok er det sikkert

Gjest irismor
Skrevet

Har vært i Sousse, hadde ikke reist dit.

Var der i september 2004, gå for et hotell med mange stjerner til en grei pris. Standaren er ikke helt den samme som hos oss.

Et lite aber syntes gubben var at man måtte til spesialforretninger for å få kjøpt øl eller vin. Men ellers veldig varmt.

God tur.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...