alvis Skrevet 4. mars 2009 #1 Skrevet 4. mars 2009 Jeg har en venninne som har fått en liten gutt med hjelp av ivf. Hun fortalte ikke noen om dette før gutten var blitt 1 år og alle maste om søsken. Hun valgte da å si at hun og mannen hadde fått hjelp og at de ikke orket gå igjennom det en gang til. Nå angrer hun så vanvittig at hun sa noe fordi hele arbeidsplassen snakker om dette og folk har vært rett og slett stygge med henne. Jeg er helt sjokket! Det er så mangen idag som trenger hjelp å bli gravid og jeg trodde befolkningen var litt mer opplyste om hva det dreier seg om. Selvfølgelig må man få ha sin mening men å si det rett ut til en som vært igjennom det syns jeg er dårlig gjort. Hun har fått spørsmål som " Er han normal?"," Er ikke det større sannsynlighet at han får litt problemer?", " Hvem av dere er det som ikke får det til?", "Hvorfor valgte dere å gjøre det..kanskje det var en mening med at dere ikke skulle få barn?", "Jamen, du som er så frisk og normal vektig?" , "Hvorfor ikke bare adoptere?"o.s.v. Dette kan da ikke være tankene om prøverør hos et gjennomsnitt av befolkningen? Jeg er sjokket!! Hva syns dere?
lillesøster skal bli storesøster Skrevet 4. mars 2009 #2 Skrevet 4. mars 2009 Oi, dette som venninna di har opplevd har aldri jeg hørt noe om, og jeg kjenner flere som har "prøverørs barn". Jeg synes det er er helt greit å få litt hjelp om det ikke går på den naturlige måten. Dette er jo ikke akkurat en rimelig løsning etter det jeg har forstått, og jeg tror ikke noen ville gjort det om barna ikke blir normal.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå