Gå til innhold

hvem andre er på overtid her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

-11 og jeg begynner å føle meg litt ensom her inne:) skal heldigvis på overtidskontroll i morgen, men om de setter meg i gang, er en helt annen sak... men jeg kan ikke føde i dag!!! mor som skal være med på fødselen blir nemlig 55 i dag, og vi har kjøpt konsertbilletter til henne! tenkte at jeg ikke skulle gå sååå lenge over tiden, så hun skulle endelig få gå på konserten hun hadde så lyst til, det var jo ikke noe problem... gulp... jeg sliter litt dersom fødselen starter i løpet av dagen, he he he:)

hvordan er formen til dere andre på overtid? jeg har gitt litt opp. driter i bekkenløsning og all smerte og bare eksisterer, kjenner jeg. blir jo ikke bedre om jeg syns synd på meg selv...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

du er ikke alene, nei. Jeg er 1 dag på overtid idag. Vet at 11 dager sikkert må være en evighet. Selv trodde jeg ikke jeg skulle gå over, for har vært sykemeldt fra uke 28 pga fare for prematur fødsel. Måtte ta riedempende og fikk lungemodningssprøyter og greier. Nå er jeg i uke 41 og har ikke noen tegn på at fødselen kommer. Ikke kynnere engang. Føler liksom at jeg aldri kommer til å føde.. Har gledet meg så lenge så det er vanskelig å vente. Men den som venter på no godt.. hmm. Så kommer alle med disse kommentarene om hvor mye de gikk på overtid, det er mange jeg kjenner som gikk 14 dager på overtid, ikke bare med første, men med andre også!! Oppmuntrende å høre om det når en selv står midt oppi det. Har spist tonnevis med sterk mat, hatt masse sex, også i den ubehagelige riksens stillingen (eller hva de nå kaller den), spist grøt med masse kanel, gått laaange turer, løpt i trapper, ja egentlig det meste. Men har ikke noen åpning engang. Så dette kommer helt sikkert til å ta mye lenger tid. Trøsten er at det ikke kan ta mer enn to uker..

Skrevet

Jeg er her også, dag 4 på overtid...og ingen tegn på fødsel.

Begynner å kjenne at dette er ganske kjipt. Godt man ikke er alene om å gå overtiden.

10 dager til før de setter i gang føles veldig veldig lenge. Håper at noe skjer før den tid!

Har ikke hatt et eneste strekkmerke før nå, 4 dager på overtid. Arrrhhh livet er urettferdig altså

Skrevet

er på overtid jeg også... 6 dager over. her i bergen er det visst 3 uker før en blir satt i gang...

Skrevet

-4 dager her... har gitt litt opp jeg oxo... syntes synd på deg som er 11 dager over. Er redd det kommer til å bli like lenge på meg.

Merker jeg blir litt sur på alle som ringer og spør åssen det går?!! Stakkars folk, prøver bare å være greie, men det hjelper liksom ikke meg at de maser sånn...

Skrevet

Jeg er 9 dager på overtid, og skal på overtidskontroll i morgen, da skal de enten sette i gang i morra eller lørdag fortalte jordmora meg, men det gjenstår å se hva som skjer.

Formen er fin og lillegutt beveger på seg. Så lenge han har det bra skal jeg ikke klage, men begynner å bli lei her ja. Har prøvd masse forskjellig jeg også, men har gitt opp de kjerringrådene. Nå eksisterer jeg bare.

Skrevet

Ja, nå kan jeg også bli med i overtidsklubben... hadde termin i går. Har fått en god del mer kynnere i løpet av de siste dagene, men ellers ingen andre "fødetegn" som alle her inne snakker så mye om...

Kroppen kjennes ganske grei ut, selv om alt er tungt, tungt, tungt... det presser nedover og magen er stor og tung! Psyken er noe annet! Er anspent, humørsyk og ekstremt asosial. Har faktisk ikke gidda å ta telefonen engang når noen ringer... føler at jeg er i ferd med å klikke!

De siste to ukene før termin gikk jeg liksom rundt og forberedet meg...fikk på plass de siste tingene og rydda og vaska litt osv. Da var jeg forventningsfull og bare venta liksom... Men nå har jeg gitt litt opp merker jeg... gidder ikke finne på så mye og sitter for det meste hjemme. Hver gang man beveger seg ut døra så hagler det jo spørsmål fra bekjente man møter om når ungen kommer... Som om jeg vet det da vel!!!!!!! For ikke å snakke om at man føler seg som en flodhest og egentlig ikke har lyst å vise seg for omverden akkurat nå.

I mitt hode var termindatoen "deadline" på en måte... Men for å holde motet oppe så går jeg nå å håper på fødsel i morgen på sambo sin bursdag... hadde vært stas å få lilleklumpen i bursdagsgave da :)

Så det er statusrapport fra meg, 1 dag på overtid.. kan bare tenke meg deg som er 11 dager over! Vi får trøste oss med at vi nok er verdens beste rugemaskiner siden babyene våre trives så godt der inne at de ikke vil ut...!

Skrevet

Jeg hadde termin for 4 dager siden og er veldig utålmodig. Alt står klart og venter på den lille. De to storesøstrene er spente, mens pappaen tar alt med fatning- heldigvis. Det er bra det er noen i huset som er høvelig normal for tiden..... :).

Skrevet

5 dager på overtid her.....lei lei lei

Skrevet

termin 21.02.. Endelig overtidskontroll i morra tilig, blir satt i gang da :-)

Det er både glede/grue til i morra...

Formen er egentlig ikka så værst, ryggsmerter og smerter i SF og generellt tung, men det er jo sånn man bare må regne med....

Lykke til dere andre på overtid, og til meg selv! :-)

Skrevet

To dager over i dag... Litt bekymra, synes det er mindre bevegelser i dag enn det pleier være...

Og begynner i tillegg å bli forkjøla!!! Ikke nå da..... :(

Lykke til alle dere overtiddamer :)

Skrevet

da er jeg en dag over termin.

Håper jeg slipper å gå en uke over sånn som sist.

Skrevet

kjenner meg veldig godt igjen i dere som skriver at dere bare eksisterer. Er ganske lei, og giddalaus - orker/gidder ikke gjøre noe spesielt, alt er bare kjedelig eller uten mening. Blir lange dager. Vanligvis hadde jeg vel kost meg med det jeg gjør, men nå er det vanskelig å motivere seg for noe som helst. Blæh. I går kveld satt jeg bare og furtet. Vil ha ut babyen nå! Men må vel prøve å holde motet oppe. Tenker at det fort kan bli litt antiklimaks når man er ferdig med fødsel fordi man har store forventninger til tiden etterpå. Og det kan jo være litt skummelt for man vet jo ikke hva som kommer.

Lei at alle sier at babyen kommer når den er klar, og når jeg begynner å bli drittlei... Hvor lei skal man bli da?! (Sorry dette ble veldig sytete, men litt dårlig humør akkurat nå. Vanligvis veldig blid, så dette går vel over som alt annet...)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...