Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er du utdannet som? Du snakket om atelier?

( Jeg synes ikke det er unormalt å leve på mannen om man er i utdanningsfase eller etableringsfase!)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har utdannelse fra kunsthøgskole - og ja, er i etableringsfase. Frem til jeg ble gravid jobbet jeg så mye jeg kunne - eller tok så mange vakter jeg kunne - og alle disse pengene gikk til atelier og utstyr. (hehe,de rakk ikke helt frem, da.........)

Men det er jo ikke alle som ser på det jeg gjør som et reelt yrke, og da er det nok lettere å komme med den type kommentarer.

Er du i samme situasjon ?

Skrevet

Yepp!

Utdannet kunstner og har hatt 9-5 jobb innen film ol. i 8 år nå. Jeg holder på å bli gal av ikke å jobbe med det jeg er utdannet til, så jeg er også i en fase der jeg prøver å begynne for meg selv. Men vi har ikke høye lønninger nok til at jeg kan leve på mannen min :o(

Hvor i landet bor du? Vi bor på østlandet, stor konkuranse, men det får vel prøve seg...

:o)

Skrevet

En likesinnet! :-D

Har du filmutdannelse ?

Vet at innen min sjanger er det veldig få prosent som faktisk praktiserer yrket. Mener å ha lest at det bare er 10 % !

Vet at jeg er inderlig heldig som har en mann som tjener greit, og som støtter meg 100 %. Det er iallefall en start - så må den gedigne, kjemepstore motivasjonen komme inn i bildet for å drive det videre.....puh.

Må innrømme at selvtilliten til at jeg er god til det jeg gjør, er nesten borte. Det har gått så lang tid siden skolen !!

Jeg bor på sørlandet, og aner virkelig ikke om det er stor konkuranse, vet bare at det er stor konkuranse om de få etableringsstipendene og kunstnerstipendene som fins i fylkeskommunen:-)

Har du mulighet til å søke på de statlige stipendene og midlene som fins for kunstnere ?

Skrevet

Hei. Ja, utdannet kunstner. Av den gamle gode sorten, aktegning/skulptur. Og Master i tegne-animasjon.