Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er du utdannet som? Du snakket om atelier?

( Jeg synes ikke det er unormalt å leve på mannen om man er i utdanningsfase eller etableringsfase!)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har utdannelse fra kunsthøgskole - og ja, er i etableringsfase. Frem til jeg ble gravid jobbet jeg så mye jeg kunne - eller tok så mange vakter jeg kunne - og alle disse pengene gikk til atelier og utstyr. (hehe,de rakk ikke helt frem, da.........)

Men det er jo ikke alle som ser på det jeg gjør som et reelt yrke, og da er det nok lettere å komme med den type kommentarer.

Er du i samme situasjon ?

Skrevet

Yepp!

Utdannet kunstner og har hatt 9-5 jobb innen film ol. i 8 år nå. Jeg holder på å bli gal av ikke å jobbe med det jeg er utdannet til, så jeg er også i en fase der jeg prøver å begynne for meg selv. Men vi har ikke høye lønninger nok til at jeg kan leve på mannen min :o(

Hvor i landet bor du? Vi bor på østlandet, stor konkuranse, men det får vel prøve seg...

:o)

Skrevet

En likesinnet! :-D

Har du filmutdannelse ?

Vet at innen min sjanger er det veldig få prosent som faktisk praktiserer yrket. Mener å ha lest at det bare er 10 % !

Vet at jeg er inderlig heldig som har en mann som tjener greit, og som støtter meg 100 %. Det er iallefall en start - så må den gedigne, kjemepstore motivasjonen komme inn i bildet for å drive det videre.....puh.

Må innrømme at selvtilliten til at jeg er god til det jeg gjør, er nesten borte. Det har gått så lang tid siden skolen !!

Jeg bor på sørlandet, og aner virkelig ikke om det er stor konkuranse, vet bare at det er stor konkuranse om de få etableringsstipendene og kunstnerstipendene som fins i fylkeskommunen:-)

Har du mulighet til å søke på de statlige stipendene og midlene som fins for kunstnere ?

Skrevet

Hei. Ja, utdannet kunstner. Av den gamle gode sorten, aktegning/skulptur. Og Master i tegne-animasjon.

Jeg har såvidt begynnt å se etter hvilke stipend muligheter jeg har, men det blir alltid spørsmål om "hvor mange utstillinger" jeg har hatt.. Og det er jo så godt som "0" etter at jeg tok den trygge veien med fast jobb og to barn under 4 år..

Men nå skal jeg begynne på nytt tenkte jeg. Det får bli sakte men sikkert :o/

Hva slags kunst lager du?

Skrevet

Skulptur er gøy! Leire ?Bruker du animasjon sammen med skulptur for å lage animasjonsfilmer ?

Det er ikke lett å komme seg inn på banen igjen når man først ha sporet av, skikkelig kjipt å måtte velge mellom kunstkarriere og fast jobb/ barn.

Et apropos: de fra mitt kull som har kommet seg lengst, er de som ikke har familie/barn. Det er jo noe som kan endre seg over tid, da, selvfølgelig, og jeg håper og tror jeg kommer dit, jeg også...:-)

Jeg jobber med leire - kanskje vi kunne dra i gang et fellesprosjekt ? ;-)

Finne et tema som interesserer oss begge, og jobbe mot en felles utstilling/prosjekt ? Alt går ann! :-D

Må løpe, men her er mailadressen min hvis du har lyst å skravle litt mer:

[email protected]

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...