Gå til innhold

Dere med "ammebarn". Bare en liten undersøkelse.

Anbefalte innlegg

Skrevet

En slektning av meg har aldri hatt leggetid på barna sine før de begynte på skolen (yngste er ett år og blir ammet enda). Barnet legger seg i 10-11 tiden, sammen med moren. Hun påstår at det er slik med ammebarn. Men jeg tør påstå at det bare er tull. Selv ammet jeg ikke så lenge, men jeg har flere venninner som har ammet/ammer enda, og de legger barna sine til "normal" tid, rett og slett fordi de ikke ammer til alle døgnets tider lenger (gjelder selvfølgelig når barna ikke er nyfødt lenger, gjerne begynner å nærme seg ett år).

Så jeg lurer på følgende: var barnet ditt oppe like lenge som deg da det ble ammet? Kanskje litt knotete formulert, men dere skjønner sikkert :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehe ... våger meg på å svare selv om jeg ikke ammer selv.

Har mange ammende venninner og de praktiserer leggetid på lik linje med meg som gir flaske. Så i min venninnegjeng er det klart vanligst å ha fast leggetid, uansett hva barnet mates med ;-)

Skrevet

Nei, mine barn ble lagt i 7-8 tiden om kvelden far de var ca 2-3 mnd gamle selv om jeg fullammet dem. Første ukene la jeg de samtidig med meg, men ikke når de ble eldre.

Skrevet

Her har det vært fast leggetid uansett pupp eller flaske, bortsett fra når de er helt nye =)

Skrevet

I starten var hun det, rett og slett fordi hun hadde den døgnrytmen. Nå begynner det å gå seg til. Hun blir trøtt i 20-21-tida. Får da på seg pysj og jeg ammer henne. Deretter legger jeg henne. Så våkner hun hver 3-4 time, jeg ammer og hun sover videre. Ennå håper jeg å kunne få henne i seng tidligere, men hun er bare 4 mnd og det ordner seg gradvis av seg selv.

Skrevet

Høres ut som en dårlig unnskyldning for manglende rutiner...

Jeg ammet begge i 13 mnd (da sluttet de selv), og begynte å legge de tidligere og tidligere fra ca 3 mnd. Fra ca 5- 6 mnd la de selv innen kl 19.

Skrevet

Jeg har innført leggerutiner fra den dagen jeg kom hjem fra sykehuset med alle mine fire unger!

Nå er minste 3 uker gammel i morgen, og allerede nå tar jeg kveldstellet på henne i sju-åtte tiden om kvelden. Da får hun på pysjen og gjøres klar for natta. Hun legges i vogga i et "mørkt" hjørne av stua foreløbig da, også bærer jeg henne i seng når jeg legger meg, hun ammes jo gjerne i ti-elleve tiden uansett og da legger vi oss i senga etterpå. Men fra de har vært rundt 3 mnd gamle har de blitt lagt i sin egen seng i sju-åtte tiden om kvelden, og bare blitt ammet og lagt tilbake på natta.

Skrevet

Jeg har ammet begge mine barn og de har lagt seg rundt kl 19:30 tiden siden de var 4-5 mnd.

Skrevet

Jeg har hatt faste leggetider for begge mine, selv når jeg ammet. Eldste ammet jeg til han var 10 mnd og yngste er 19 mnd og blir ammet enda. Hun legger seg i 19.30-tiden, og det har hun gjort lenge. Jeg sluttet å amme henne på natten da hun var 8 mnd, men selv om jeg ammet på natten la jeg henne i halv åtte-tiden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...