Gå til innhold

Noen som har giftet seg i utlandet her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor? Og ca hvor mye kom det på, antall gjester osv...

Driver og planlegger et tradisjonelt kirkebryllup her hjemme, men merker at jeg har en dragning mot å gjøre det utenlands... :)

Erfaringer mottas med takk :))

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg giftet meg i Finland. Vi hadde ca 60 gjester. Vi hadde kirkebryllup, lokale og catering. Vi hadde tre retters middag + kaffe og kake. Vi hadde vitvin og rødvin til maten og vi hadde likør og congnac til kaffen.

Vi betalte ca 23.000 kr for bryllupet (inkludert kjolen min og dressen til mannen min + frisør og brudebukett ) og svigers betalte 10.000kr for alkoholen.

Skrevet

Finland, så spennende :)

Skrevet

Vi reiste på ferie i to uker bare meg og mannen. Giftet oss på den norske ambasaden, de stilte vitner. Var ute ot spiste 6 retters middag bare vi to etterpå og ringte hjem til familie og venner som var helt uvitende og fortalte hva vi hadde gjort.

Kostet ikke stort mer enn feiren ville kostet, jeg hadde en hvit sommerkjole og mannen dress. Tok bilder hos en fotograf etterpå og betalte litt ekstra for å få med negativene hjem.

Hadde en sommerfest etterpå da, med grilling, kaker osv for å feire med familien, men det kostet ikke stort.

Skrevet

Åh, så koselig :) Blir skikkelig fristet jeg nå :)

Skrevet

slik kunne keg tenke meg det også!

Hørtes herlig ut!

Hva må ordnes når en skal gifte seg utenlands?

Hvis en vil gifte seg utendørs f.eks på en strand (*drømme*), kan den norske ambassade hjelpe der også, eller er det andre som må på banen da?

Skrevet

Vi reiser til Florida, USA 2. april og gifter oss i Orlando 14. april:o) Vi reiser med nærmeste familie, blir 17 stykker. Skal være vekke i rett over 3 uker og skal leie to store hus der + bo på Disney-hotell en liten uke. Vi gifter oss i Disney World (ikke inne i parken med Mikke Mus eller noe cheesy;o), men de arrangerer bryllupet vårt og har veldig flotte steder å ha det). Vi skal ha syv retters middag og fri bar på resturant (leier et privat rom). Bryllupspakken vår inkluderer brudebukett + knapphussblomst til mannen, 4 timers limousine-service til oss og gjestene, fotograf, bryllupsplanlegger, kake, champagne og selvsagt vielsen. I tillegg kommer middagen, ekstra blomster, frisør/sminke og div annet småplukk... ALT inkludert med klær til hele familien (vi er 4) + reise og opphold + alle småutgifter som nye pass, marriage license ol så kommer vi i ca 140 000,- (kommer litt an på hva kursen står i når vi betaler;o)) Det er nok like mye vi hadde brukt på et tradisjonelt bryllup + bryllupsreise her hjemme ( er i allefall mye det samme vennepar + søsken har brukt), og da syns vi dette er mye bedre, he he;o) Vi ville ikke ha et tradisjonelt kirkebryllup her hjemme, så da fant vi ut at vi skulle gjøre det sånn:o)

Skrevet

Å herregud, Rutletutt!!! Der hørtes virkelig heeelt fantastisk ut!! :) Og det er jo ikke lenge til heller :) Heldiggris :)

Skrevet

Vi giftet oss i sjømannskirken i Dubai med nærmeste familie tilstedet. Vi var 18 stykker. Etter vielsen ble vi kjørt i buss til et utrolig flott hotell som lå litt ute i ørkenen, hvor vi fikk drinker m div. Og kjempeflott middag utendørs med levende musikk, stjernehimmel osv. Helt spesiell stemning, omgivelser og utrolig god mat. Fint, rent og billig land. Og veldig greit med små barn (vi hadde med en på 7 mnd og ei på 8 mnd). Er faktisk ikke helt sikker på hva det kom på, men det var billig iforhold til hjemme. Og siden vi ikke ønsket noe tradisjonelt kirkebryllup i Norge, så var det helt topp!

Skrevet

Takk:o) Nei, det er ikke lenge til, og jeg syns det er helt surrealistisk at vi faktisk skal reise snart, og at vi faktisk skal bli gift! Gleder meg som en unge til både turen og bryllupet:o)

Skrevet

Vi bodde i Florida/Orlando - så vi hadde en liten sermoni hjemme m/våre aller nærmeste venner og en 'Notary' (ikke prest).

Et par uker senere reiste vi til irland/Dublin og hadde kirkebryllup der m/fam. og nærmeste venner i Europa. Etter kirken hadde vi leid en gammel herregård fra 1800 tallet. Vi hadde kun 30 gjester, som var helt supert. ikke noe stresss og mas. Fikk snakket med alle gjennom hele kvelden. Ble ordentlig intimt og koselig siden vi var en liten gruppe.

Vi brukte kun $5000 (ca. kr 30,000) på min kjole m/alt stash (kjopt i USA), min mann + best man's toxedo, min brudebukett, fotograf, + ALT vi spiste og drakk til middagen (ikl. σpen bar nesten hele kvelden), og overnatting for oss selv + 8 andre par.

Skrevet

Partyoffive, noe sånt har vi sett for oss også, altså Irland/Dublin.

Husker du omtrent hvor mye dere måtte gi for "pakka" i Irland?? Regner med at dere overnattet på herregården, husker du hva den het?

Skrevet

Absolutt - den het 'Tinakilly' og ligger i country Wicklow. Helt fantastisk natur rundt i området, liten, akkurat passe Herregård, for vårt bryllup. Med den laaange aleen opp til tunet, gruset gårdsplas, masse gronne hekker og haver rundt omkring - helt utrolig. Kjempehyggelig og vakkert inne. Jeg husker virkelig ikke prisen på pakken, bare hva vi betalte tot. for alt. Men, se om du finner Tinakilly på nettet. www.tinakilly.ie muligens??? De hadde en 'wedding planer' som satt opp alt, fakset menyer og vinkart, tok seg av bord dekorasjoner osv. Vi hadde en 3 retters middag + vin så det var ikke urimelig. Bryllupskake ordnet vi selv, men de serverte den.

Skrevet

Vi giftet oss i Skottland på et Skotsk slott. Alt inkludert med band, kake, kjole, biler til og fra kirken og sekkepipemannen ble det vel 150 000. Hadde 75 gjester. Anbefales, men tungvint å planlegge fra Norge. Jeg var heldig å få litt hjelp..:)

Skrevet

Vi giftet oss i Thailand, valgte å gjøre det på buddhistisk vis. Den dagen, inklusiv papirer, sjåfør, begges antrekk, fotograf hele dagen, videofotograf hele dagen, mat hele dagen, elefantridning og masse mer 10.000. Var bare oss, men kunne hatt med seks gjester i prisen. Hadde man gått opp ett par tusen kunne man hatt med 50-60 gjester i prisen.

Vi hadde seks ukers bryllupsreise og fest for 100 personer her hjemme siden. Total for hele bryllupet, reise og fest hjemme var under 100.000...

Anbefales! :o)

Skrevet

Så mye flotte alternativer :) Blir ganske så inspirert :)

• 3 måneder senere...
Skrevet

Hei.

Vi ønsker og gifte oss i Dubai i januar 2010. Har du noen tips?

hvordan var kirke sermonien? hvilken dag giftet dere dere på? Hvordan booket dere selve bryllups middagen osv?

-M-

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...