Anonym bruker Skrevet 4. mars 2009 #1 Skrevet 4. mars 2009 Er annonym regner med jeg kommer til å få litt kritikk hehe Har en audi A4 og den er jo alt for liten bak til å ha bilsete nr2 bakovervent. Da må hele fremsetet frem. Og da er det ikke plass til en voksen person der. pr idag har jeg ikke råd til å skifte bil heller. Så sitter å lurer på om jeg bare skal ha det forovervent. Og ja jeg vet det er tryggest bakovervent. Hadde også forover med mine to eldste pga bilen var for liten. Nå kjøpte jeg meg en audi for jeg hadde ikke planer om en baby akkurat da. Men det ble en liten attpåklatt her i huset da. Hadde egentlig bestemt meg for å være fornuftig å ha ungen bakovervent, men trur det kan bli fryktelig trangt. Så hvor mange er det som har ungen forovervent og hvor gamle var de da?
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2009 #2 Skrevet 4. mars 2009 Det er ikke alle seter som bygger like mye ut. Hva med å finne et som er så lite som mulig? Vi har passat og passasjersetet foran måtte ganske langt frem på den også. Vi måtte snu setet til jenta vår like før hun ble 2 år grunnet bilsyke.
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 4. mars 2009 #3 Skrevet 4. mars 2009 Min var ca 10 mnd når vi skiftet sete og da måtte vi ha det forovervendt pga at det ble for trangt å ha det bakovervendt .
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2009 #4 Skrevet 4. mars 2009 jeg har sete forovervendt pga datteren min ikke gidder sitte bakover. hun vil følge med å se oss. så får å ikke få ramaskrik fra vi drar til vi stopper valgte vi det. hun er 13 mnd nettopp flytta det forover.
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2009 #5 Skrevet 4. mars 2009 Jeg har det forover. Sønnen min er 8 mnd. vi måtte bytte sete til han nå pga sete var veldig trangt, han fikk ikke plass til arma. men på kg kunne han hatt sete lengre. i får heller ikke plass til å ha han bakover så vi har han forover.
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2009 #6 Skrevet 4. mars 2009 HI her, blir sikkert forovervent her også. Får litt dårlig samvittighet bare å tenke tanken. Men på en annen side så vokste jeg opp uten bilbelte. Trur jeg var i 2.kl da det kom bilbelte i bilen foreldra mine kjøpte. Så godt å høre flere som har ungen forovervent. Min kan sitte litt til i sete 1 før vi skal bytte. Han er bare 7 mnd gammel enda
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2009 #7 Skrevet 4. mars 2009 Jeg har to barn. Eldste er 6 år og sitter følgelig forovervendt. Yngste er 3 år og sitter bakovervendt i "hovedbilen". I den andre bilen sitter han forover, rett og slett for at bilen er en knøttliten tredørs. Men nå er min 3-åring såpass stor for alderen at han nå sitter farlig i begge setene fordi han har vokst ut av dem og veier for mye. Jeg venter bare på at lønna tikker inn, så skal jeg kjøpe nye seter til begge bilene, og nå blir han sittende fremover i begge bilene med 3-punktssele.
Gjest Skrevet 4. mars 2009 #8 Skrevet 4. mars 2009 For å snu på det da. I barnehagen til ungene er det ca 20 barn under 4 år, ca 10 under 2 år, og min ynste på 20 mnd er den eneste som sitter bakovervendt...
FletteMette&DenLangeMelkeveien Skrevet 4. mars 2009 #9 Skrevet 4. mars 2009 Jeg tror faktisk alle barna i barnehagen til lille sitter forovervendt. Unntatt lille da, men vi kjører ikke til barnehagen, og hun sitter faktisk forovervendt på akebrettet. Vi kjøpte Britax two way elite nettopp av den grunn at det får plass bakovervendt i alle biler.
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2009 #10 Skrevet 4. mars 2009 Vi har forovervendt til bonusdatteren min. Vi kjører svært lite med henne (til/fra barnehage og en og annen korte turen), og vi fikk låne et sete av søstra mi. Vet mor ville at vi skulle ha bakovervendt, men vi prioriterte det ikke. Det koster grisemange penger, og vi skal dessuten ha plass til to andre unger med puter i baksetet. Bilen er ikke særlig stor.
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2009 #11 Skrevet 4. mars 2009 Mine satt bakover til de var 1 år.Da ble bena for lange til å sitte sånn. Har også en mann på over 2 m,da sier det seg selv at det må bli litt trangt bak.
Gjest Skrevet 4. mars 2009 #12 Skrevet 4. mars 2009 Akkurat dette kommer nok litt an på hvilke bil og sete man har. I vår bil har gutten vår som fyller 2 år i juni fortsatt 6-7 cm å gå på i lengde i bare bena før han i det hele tatt kommer borti bilens setet med tærene sine. Han er helt normalt lang og vil nok være minst 2,5 år før bena hans tar borti i det hele tatt, og mye eldre før han må bøye dem.
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2009 #13 Skrevet 4. mars 2009 Lillegutten min som er 105 cm har fortsatt GOD plass til beina sine i sitt bakovervendte sete. Og mannen min er også over 2 meter, han har god plass til de ekstremt lange beina sine i setet foran.
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2009 #14 Skrevet 4. mars 2009 Heldig dere er da, som har så romslig bil...
Gjest Skrevet 4. mars 2009 #15 Skrevet 4. mars 2009 Tror setet har litt å si også. Vi hadde en helt vanlig sedan (mitsubishi) før vi kjøpte caravellen, og den bilen var jo alt annet enn stor (skal være med på at caravellen er stor og romslig ja ;-)). Var likevel ikke noe problem å la mellomste sitte bakovervendt til han var 3,5 år i den bilen, da hadde han bena litt bøyd på slutten, men ikke mer enn de vi voksne faktisk har selv under en biltur. Vi har et BeSafe izi Kid sete, og i liggestilling får i hvertfall vi til en ganske bra avstand til bilsetet bak.
Gjest Skrevet 4. mars 2009 #16 Skrevet 4. mars 2009 Vi snudde eldstemann når han var rundt 2 år. Da hadde vi en golf! Han satt i midten. Mellomste snudde vi når han var ca 2 år & 3 mnd'er. Det pga bilsyke. Yngste sitter bakovervendt enda, han er jo bare 9 mnd'er. Jeg snur ikke før han eventuelt blir bilsyk når vi kjører, satser på at han sitter slik noen år til. Kommer til å bli trangt ja! Men bedre det enn at han skal sitte mindre trygt, OM vi skulle kræsje. BANK I BORDET! Det er jo mange forskjellige seter på markedet. Jeg hadde snakket med en forhandler og fått testet seter som er beregnet for biler med litt mindre plass.
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2009 #17 Skrevet 4. mars 2009 Det går jo bra med ett barn,men når man har tre,hva da??
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2009 #19 Skrevet 4. mars 2009 Før hadde vi en Opel Astra(liten bil) og hadde Besafe izi combi bakovervendt til første var 2 år(var da så bilsyk og spydde på hver biltur så vi måtte snu). Nå har vi en Peugeot stasjonsvogn og andre ungen sitter bakovervent i samme sete og det er ikke mere plass i den store bilen enn det var i den lille bilen, heller trangere. Det er som reglel ikke mer plass i pasasjersetene men større bagasjerom. Så det finnes sikkert et bakovervenst sete som passer din bil også.
Gjest Skrevet 4. mars 2009 #20 Skrevet 4. mars 2009 Jeg har 3 :-) I Mitsubishien hadde i et babysete, et bakovervendt nr 2 sete og en putestol. Det var sinnsykt trangt, men det gikk an. Er dog glad vi har en større bil nå da, ikke bare pga at det er bedre plass til 3 barn, men fordi vi nå venter nr 4 også.
Blafrende Hengejur♥♂08♂13? Skrevet 4. mars 2009 #21 Skrevet 4. mars 2009 Vi har en nissan primera, og den er liten den å! Men vi klarer å ha Besafe Izi KID bakovervendt... Litt dårligere plass foran selvsagt, men har det bak passasjersetet, så det går veldig bra. Men når jeg og knøttet er på besøk hos mamma og pappa og skal kjøre bil der, så bruker vi et sete som er forovervendt. Men det skjer sjelden, kun hvis det trengs. Så lenge man fester setet skikkelig så tror jeg det skal gå bra, men det er langt ifra like trygt. Får vondt i magen av å se de trygg trafikk videoene hvos biler kræsjer med forovervendte bilseter til barn:/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå