oss2=3,snart 4 Skrevet 4. mars 2009 #1 Skrevet 4. mars 2009 Hei. jeg er allergisk for dyr og skal på besøk til noen med hund i dag. Pleier ikke bruke tabletter for dette, og har derfor ikke noen på resept? Finns det noe jeg kan ta, sånn i engangstilfelle? Håper på raskt svar!
mirre78 Skrevet 4. mars 2009 #2 Skrevet 4. mars 2009 Hei. Jeg hører til en av disse superalergikerene og bruker allergi medisiner hele tiden. Sist jeg var på apoteket nevnte de en ny liste som har blitt sendt ut til apotekene i forhold til flere allergi medisiner som var regnet som trygge. Hvis jeg ikke husker helt feil var Zyrtec en av dem. Kan jo være greit å spørre på apoteket for sikkerhet skyld, men disse kan i allefall kjøpes uten resept. Lykke til :-)
oss2=3,snart 4 Skrevet 4. mars 2009 Forfatter #3 Skrevet 4. mars 2009 Takk for svar! Forje gang kunne jeg ikke bruke zyrtec, men supert om jeg kan det nå!
Sweet Georgia Brown Skrevet 4. mars 2009 #4 Skrevet 4. mars 2009 Var hos specialsit för 2 uker sen pga astma, och passade på att fråga om allergitabletter till pollensesongen. Han sa att jag kan fortsätta att bruk Cetrizin som är det samma som Zyrtec, bara lite billigare.
oss2=3,snart 4 Skrevet 4. mars 2009 Forfatter #5 Skrevet 4. mars 2009 Takk! Det er jo ikke noe jeg bruker daglig, men kanskje en gang i mnd. Greit å ha noe man kan ta i enkelte tilfeller. Da må jeg en tur på apoteket...
Gjest Skrevet 4. mars 2009 #6 Skrevet 4. mars 2009 eller kestine kan du også prøve! det bruker jeg men de er litt dyre da..
ble_mamma_6august 09 Skrevet 4. mars 2009 #7 Skrevet 4. mars 2009 man skal ikke ta allergimedisin dersom man er gravid! fikk streng beskjed fra lege.
2prinsesserogbim Skrevet 4. mars 2009 #8 Skrevet 4. mars 2009 Eg bruker cetrizin og fekk beskjed av legen å fortsette å bruke di kver dag.. Så då gjer eg da... Eg har masse allergi og er nødt å bruke... Men da eg gjekk med første så fekk eg phenergan eller nåke sånn, da va ein anna lege.. Min erfaring er at alle leger mener forskjellig... den legen eg hadde når eg gjekk med første så måtte eg også bruke en anna astma medisin og svært lite av den.. Men den legen eg har nå seier eg skal bruke som normalt så da e ikkje godt å vite
Gjest Skrevet 4. mars 2009 #9 Skrevet 4. mars 2009 Samma her.. jeg er nødt til å bruke det! og legen sier det går helt fint!
Moderbodin har født Skrevet 4. mars 2009 #10 Skrevet 4. mars 2009 Heisann! Jeg er dønn avhengig av allergitabletter hele året. Bruker aerius til vanlig, men kan ikke ta disse nå. Så det eneste jeg kan ta som er helt sikkert ifølge min lege er POLARAMIN. Disse gir ikke helt samme effekten i og med at jeg plages i luftveiene også, men gjør helt klart nytta si av å "fjerne" de verste plagene som kløe i nese og øyne som renner....
Sweet Georgia Brown Skrevet 4. mars 2009 #11 Skrevet 4. mars 2009 Jeg har brukt de fleste typer og heldigvis så fungerer cetrizin superbra på meg, og de kan jeg også fortsette å bruke nå siden de er av "den gamle, umoderne" varianten, som flere leger jeg konsultert, sagt. Glad for det, når jeg endelig funnit noen som faktiskt fungerer for meg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå