Anonym bruker Skrevet 4. mars 2009 #1 Skrevet 4. mars 2009 Jeg tenker på å bytte jobb. Den jobben jeg har er ugunstig med tanke på arbeidstid (mye kveld/helg). Har en leder som har lagt mye til rette for meg og hjulpet meg mye. Nå har jeg søkt på en annen jobb og blitt innkalt til intervju. MEN jeg synes det er vanskelig å bryte opp der jeg er... Vanskelig å si til sjefen min at jeg har søkt en annen jobb... Ikke sikkert jeg får den engang, hva tenker sjefen min om meg da, at jeg vil slutte? Kommer sikkert mange spørsmål fra sjefen min om hvorfor jeg vil slutte, jeg har jo blitt veldig godt ivaretatt. Føler faktisk dårlig samvittighet! Hjelp!
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2009 #2 Skrevet 4. mars 2009 Skal du la sjefen din styre livet ditt ? Trenger du å fortelle det til sjefen din før du evt har fått jobben ? Folk bytter jobb hele tiden ,sjefen din har ingen grunn til å bli sur .Og du har ingen grunn til å ha dårlig samvittighet .
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2009 #3 Skrevet 4. mars 2009 Takk for svar:) Har vel ingen grunn til dårlig samvittighet egentlig... Er det dumt av meg å stille til intervju uten å si det til sjefen først? Kanskje hun får inntrykk av at jeg går bak ryggen hennes?
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2009 #4 Skrevet 4. mars 2009 Ville ikke sagt det til sjefen før du har et annet jobbtilbud. Det er jo ingen vits å si det om du ikke skulle få jobben. Om du får jobben så kan du fortelle det til sjefen din og fortelle ærlig hvorfor det var riktig av deg å finne noe annet. Sjefen din kan bli lei seg, men det er slik som skjer.
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2009 #5 Skrevet 4. mars 2009 nei det er ikke vits p fortelle henne noe før du vet om du får jobben.. ihvertfall hvis du er redd for at hun skal bli sur.. vent med å fortelle henne det til du vet om det er noe å fortelle...
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2009 #7 Skrevet 4. mars 2009 Vil tro det er helt vanlig å ikke si noe før man har fått et jobbtilbud. De fleste jeg kjenner har gjort det slik. Da jeg skiftet jobb ga jeg beskjed etter at jeg hadde fått jobbtilbudet, men før jeg signerte/aksepterte. Dette fordi jeg ville at sjefen min (den gamle) skulle bli den første som fikk vite om jobbskifte. hilsen anonym under her et sted
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2009 #8 Skrevet 4. mars 2009 Må ha to referanser når jeg skal på jobbintervju, ergo må jeg fortelle sjefen dette siden hun er referanse..
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2009 #9 Skrevet 4. mars 2009 Det som er vanlig er å si at de kan få referansene om det blir aktuelt. For de fleste bedrifter er det helt vanlig å akseptere at man ikke får referansene eller lover å behandle dem konfidensielt til noe annet er avtalt. Om de kommer så langt som til å ønske å snakke med referanser så kontakter de deg slik at du kan snakke med sjefen din
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2009 #10 Skrevet 4. mars 2009 Ja det var lurt! Kan jo gjøre det. Føler jeg gjør noe skikkelig galt når jeg ikke spiller med åpne kort. Er det bare tull å tenke sånn?
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2009 #11 Skrevet 4. mars 2009 Jeg ville fortalt det til sjefen. Det er ofte ny jobb ringer til gammel jobb for å sjekke referanser, og da er det bedre at sjefen får høre om evt ny jobb fra deg!
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2009 #12 Skrevet 4. mars 2009 Da jeg byttet jobb sist sa jeg ikke fra til sjefen min de på den nye arbeidsplassen sa at de ville ringe til referansene mine. Da sa jeg fra til sjefen min at jeg hadde søkt på en ny jobb og at de kom til å ringe han. Det er jo ikke noen grunn til å si fra før du er kommet så langt i prosessen at de på den arbeidsplassen du har søkt ønsker å snakke med referansene dine. Jeg sa også fra på intervju at jeg ikke hadde sagt fra på min daværende jobb at jeg hadde søkt på ny jobb, og at jeg derfor gjerne ville ha beskjed før de tok kontakt med sjefen min.
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2009 #13 Skrevet 4. mars 2009 Tusen takk for gode råd alle sammen:) Jeg går for den siste varianten her tror jeg:) Møter på interb\vju og hvis det blir aktuelt med referanser skal jeg snakke med sjefen min.. Spennende dette her!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå