Gå til innhold

Hva jobber du med innen helse?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sitter her og leser, har akkurat begynt på grunnfag medisin for jeg har ikke peiling på hva jeg vil bli videre unntatt at jeg har lyst å jobbe innen helse.

Hva er dere for noe? Og hva er fordelene/ ulempene med deres jobb?

Videoannonse
Annonse
Gjest Sekretøsa
Skrevet

jeg er helsesekretær. Fordelene er at jeg slipper å jobbe kvelder, helger og rød dager... ulempene er at jeg syns legene har en litt ovenifra og ned holdning... hehe. Akkurat begynt da, så kommer ikke på så mye i farta :)

Skrevet

Jobber som hjelpepleier på sykehus..

Trives veldig godt i jobben min, med masse utfordringer og gode kolleger..

Ulempene er å jobbe røde dager.. Fordelene for meg er at jeg var 75% stilling, så jeg har en del fri.. Og jeg elsker å enten ha fri eller jobbe senvakt, for da får jeg unna ting som andre må gjøre på kvelder og helger når det er smekkfullu av folk..

Ulempen er også at jeg mener vi ikke har godt nok betalt, men sånn er det jo.. Det vet man når man tar det valget..

Skrevet

Jeg jobber på bolig og dagsenter for psykisk utviklingshemmede (går det under helse...?)

Uansett, jeg trives utrolig godt, føler at jeg er en del av å gjøre livet deres best mulig. Disse er veldig tungtfungerende, og trenger hjelp til det meste.

Boligen er jo kvelder, helger og røde dager, men jeg har aldri hatt noe problem for å få fri hvis jeg trenger det. Det som er deilig er at man har dagen før kveldsjobb fri, fridager fordi man jobber helg osv. Vet at 100% stillingene har "langfri" i turnusen sin.

Dagsenteret er deilig fordi det kun er på dagtid, aldri overtidsjobbing osv. Vi lager også mye forskjellig der (strikker, syr, støper lys osv), så man får vært litt kreativ i tillegg.