Gå til innhold

Et par sp.m om væske fra brystene

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er førstegangs i starten av tredje trimester, og har siden starten av andre væsket mye fra brystene.

Jeg lurer på om det er slik at melka kommer med en gang man legger ungen til brystet etter fødsel, om brystene har allerede produsert væske i mesteparten av svangerskapet? Og er det mulig å få brystbetennelse før man har født i denne sammenheng? Er vel lurt å være forberedt...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke egentlig melk, den væsken der. Men det er forberedelser i brystet til å produsere melk:) Helt normalt, og fører ikke til brystbetennelse før fødselen:)

Skrevet

Men kan det allikevel skje at melka bruker et par dager på å komme etter fødselen, hvis brystene har forberedt seg og væsket mye av svangerskapet?

Skrevet

Heia:)

I mitt første svangerskap lakk jeg fra brystet hele svangerskapet helt fra uke 18 husker jeg. Når jeg fødte forsvant plutselig melka helt og kom ikke tilbake før babyen var 5 dager gammel og gått ned til 2700 gram.

I mitt andre svangerskap lakk jeg litt melk på slutten av svangerskapet og baby nr 2 drakk denne Heksemelken som det kalles i 2 dager før den skikkelige melka kom.

Så det er forskjellig fra baby til baby og person til person, man vet det ikke før man sitter der med den lille i armene sine...

Du vet også at det er et ammeforum her inne som du kan spørre i hver gang du lurer på noe angående amming?

Skrevet

Jeg er i uke 34 og har ikke hatt antydning til melk eller annen væske fra brystene.. betyr det at brystene mine ikke forbereder seg da?.. hmm.. det er vel på tide? :-)

Skrevet

Bare en liten og helt uviktig rettelse fordi jeg ikke klarer la være. Heksemelk er noe som kommer fra en nyfødts brystkjertler, ikke fra mor.

Skrevet

Venninna mi bekymret seg om det samme før hun fødte siden både jeg og ei anna hadde melk før babyene kom. Men når hun fødte var hun den første som fikk skikkelig melk i brystene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...