mastermind Skrevet 3. mars 2009 #1 Skrevet 3. mars 2009 Alle her har jo barn under 1år. Når planlegger (hvis dere planlegger da) dere nestemann? Hva synes dere er passelig aldersforksjell? Har ei jente på snart 1, og tenker på nestemann. Lurer på å satse på neste vår. Har alletid sagt at jeg skulle ha 3 år mellom mine, men nå synes jeg det er så lenge til. Er nok en fare for at det bare blir to.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 4. mars 2009 #2 Skrevet 4. mars 2009 Jenta mi er knappe 5 mnd, men begynner allerede å få lyst på en til, hihi! Men, skal nok klare å legge bånd på meg og vente en liten stund, og satser på en ny knert våren om to år ca! Da blir det 2,5 år mellom dem, det er jo passe aldersforskjell, samt at jeg får jobba litt i mellomtiden- og det kan jo være greit:)
Bumblebeee Skrevet 4. mars 2009 #3 Skrevet 4. mars 2009 Tja, vi lurer på å begynne å prøve på nr 2 i sommer, juli eller august. Babyen vår er nå 6 mnd, så hvis det klaffer relativt fort blir det knappe 2 år mellom de.
Alessi med 2 fine gutter Skrevet 4. mars 2009 #4 Skrevet 4. mars 2009 Lillegutt blir 7 mnd om en uke, og vi kommer vel til å slutte med prevensjon i slutten av april tenker jeg.... Synes det er hyggelig med to relativt tette + at jeg ikke er noen "ungmø" lenger...
Bettan81 Skrevet 4. mars 2009 #5 Skrevet 4. mars 2009 Jenta mi er litt over 4 mnd, og vi har allerede snakket om et barn til... men det blir ikke enda... Vil at jenta mi skal bli litt mer selvstendig først. Tipper vi blir 4 våren 2011... om vi er så heldige da:) Gleder meg allerede!!!
blockarella Skrevet 4. mars 2009 #6 Skrevet 4. mars 2009 Lillegutt er født september 08, og vi tenker på å prøve i slutten av sommeren 2010... Da vil det bli litt over 2,5 år mellom dem, synes det høres greit ut. :-) Så spørs det om vi klarer å vente så lenge... ;-)
miranda&gullungene*08&09* Skrevet 4. mars 2009 #7 Skrevet 4. mars 2009 Hei! Jeg har en på 9 mnd. Er Gravid igjen allerede. 6 uker på vei. ) Litt skummelt, men det går nok bra. 18 mnd imellom dem. Det samme om det var mellom meg og min bror. Vi hadde det så mye moro sammen. Nesten som tvillinger, men det blir nok litt og henge fingrene i for mor og far.
Venja Skrevet 4. mars 2009 #8 Skrevet 4. mars 2009 Vi har 20 mnd mellom våre to gutter. Helt perfekt spør du meg! Minsten er nå 3 mnd og jeg er alt klar for neste, men kommer nok til å vente en stund før vi prøver på neste. Regner med at det blir mer travelt når minsten begynner å bevege seg rundt. Regner med at vi kommer til å prøve på nr 3 når nr 2 nærmer seg 2 år... eller kanskje før viss jeg får mannen på glid
helene0: jan09+jun11 Skrevet 4. mars 2009 #9 Skrevet 4. mars 2009 Min lille er faktisk bare 6 uker nå, men vi vet vi vil ha flere. Ihvertfall en til, kanskje to. Jeg synes to år er passe mellomrom.
Gjest Skrevet 4. mars 2009 #10 Skrevet 4. mars 2009 Har tenkt på nr.2 sidan er var på sjukehuset med mini;) Men i har kome fram til at det blir vanskeleg med to veldig tette, så tenker at ein graviditet som begynner i desember kan gå. Før er i grunn lite ønskeleg, pga skule, jobb o.l.
ymeeiram Skrevet 4. mars 2009 #11 Skrevet 4. mars 2009 Her var det planlegging ganske fort etter fødsel. Vi hadde lyst på flere og såg ikke store poenget i å vente altforlenge, greit å bli ferdig med det. Nå er minstemann 5 1/2 mnd og jeg er gravid igjen (ca 7 uker). Går nesten fra den ene permisjonen til den andre. Er uten jobb så tilskuddet i magen blir en såkalt finanskrisebaby.
♥ En jente og en gutt ♥ Skrevet 4. mars 2009 #12 Skrevet 4. mars 2009 Jeg har nesten 4 år mellom mine to. Hadde planer om 3 år mellom men det tok litt lenger tid for å få nr 2 til å sitte, hadde 7 pp før jeg blev gravid og så fikk jeg en SA i uke 7, så blev jeg gravid igjen med en gang etter det, så det er ikke alltid ting går som planlagt. Jeg har veldig lyst på 3 barn, men jeg vet ikke helt om jeg får medhold fra mannen min, så vi får se. Hvis vi skal ha en til så tror jeg vi prøver når minsten er ca 2 år. Synes det er deilig med litt forskjell på de jeg=)
KarinB Skrevet 4. mars 2009 #13 Skrevet 4. mars 2009 vi tenker på 4 år imellom. Håper å ha bare 1 bleieunge! Skal bare ha 2 stk, og synes det er godt da å ha god tid på begge, slippe søskensjalusi og kanskje tilogmed få litt hjelp av storerbroren! hehe Så her heller vi mot 4 år i mellom ja. Håper på å bli gravid våren/sommeren 2011 tenker jeg!
Gjest Mammamoms og 05.12.08-jenta Skrevet 4. mars 2009 #14 Skrevet 4. mars 2009 Vi har en baby på 3 måneder i morgen. Vi vet at vi vil ha flere, men vi har ikke bestemt når vi vil begynne å prøve igjen. I oppveksten ser jeg for meg at det må være supert å være tett i alder, men jeg vet ikke om jeg orker to kjempetette. Blir nok i hvertfall 2 år mellom. Her i huset tror jeg nesten det er mannen som kommer til å "mase" mest om nummer 2! Men jeg vil absolutt at lillegull skal ha søsken! :-)
En snupp - og en knert i magen Skrevet 4. mars 2009 #15 Skrevet 4. mars 2009 Jenta vår er nå 8 mnd. og vi tenker vel å begynne på neste over jul. Da blir det mellom 2 og 2,5 år mellom dem om det klaffer ganske kjapt. 3 år mellom er jo også helt fint.
solskinn +;) Skrevet 4. mars 2009 #16 Skrevet 4. mars 2009 Sønnen min er nå blitt 8,5 mnd. Vi har lyst på en til nå egentlig. Har lyst til å ha to tette. Meen siden vikariatet mitt gikk ut i løpet av mammapermen er jeg nødt til å skaffe meg en ny jobb slik at vi har to inntekter.Så vi må nok vente til jeg får fast jobb eller har jobbet i 6 mnd....
Katsi Skrevet 4. mars 2009 #17 Skrevet 4. mars 2009 Vi har 3 år mellom de 2 eldste og 4 år mellom mini og mellomste. Hun er 3 mnd og har utrolig lyst på enda en til!!! Da kunne jeg tenkt meg 2 veldig tette så vi blir ferdige med småbarnstida en gang;) Men så var det å overtale mannen da;)
Frøken Freken Skrevet 5. mars 2009 #18 Skrevet 5. mars 2009 Enig med KarinB - har lyst til å vente noen år. Har venner med tette barn og venner med veldig spredte. En av mine beste venninner har en på 10, en på 5 og er gravid nå. Selv syns jeg det virker veldig behagelig og rolig å ha kun en litenunge om gangen, blir helt ør i hodet av å være hos søsteresen som fikk 3 barn på 4,5 år. Den ene ammes, den andre henger i gardina og den tredje - har noen sett lille Pia? FOr ungene sin del tror jeg de kan ha det bra både i en tett søskenflokk og som enebarn, eller med avstand til søsknene. Jeg tror kanskje søsken er viktigst når du blir voksen, en å dele barndommen med - og evt ansvar for aldrende foreldre. Selv har jeg fire søsken - men 7 år til nærmeste både opp og ned i alder - har tett og godt forhold til dem alle sammen. Skal nok bare ha to barn - og om vi ikke får to skal jeg øve meg på å være takknemlig for den fantastiske jenta vi har!
FrøkenJ Skrevet 5. mars 2009 #19 Skrevet 5. mars 2009 Snuppa er akkurat 4 mnd idag. Mannen snakker allerede om å få en til :-)...jeg vil gjerne vente til høsten/vinteren iallefall før vi prøver. Men har da sluttet på cerazette pga av at mini reagerte slik på det...så hvem vet???:-).. Vil iallefall ha tettere enn 4 år som det er mellom meg og min bror. For min del ble det for mange år....
LilleBjella Skrevet 5. mars 2009 #20 Skrevet 5. mars 2009 For et par måneder siden var jeg sikker på at det bare ble ett stykk barn her i huset. Men jeg har ombestemt meg. Med nattesøvn kom fornuften...eller galskapen. Har alltid tenkt tre år i mellom, men nå tror jeg at jeg har litt lyst på en til våren 2011. Da blir det litt over to år i mellom.
temine Skrevet 5. mars 2009 #21 Skrevet 5. mars 2009 Vi fikk nr to når storesøster var 2 år og 10 mnd. Det har fungert supert til nå. Ikke noe sjalusi eller slikt, og hun eeelsker sin lillebror over alt på jord. Tror egentlig at alle aldre har ulike positive ting med seg. Sånn i forhold til lekekamerat er det jo bedre jo nærmere de er i alder. Om det er kontakt oppover i barndom/voksenår har personlighet mye mer å si. Jeg har f.eks bedre kontakt med min lillebror som er 8 år yndre enn med min storebror som er 3 år eldre. Det er pga vår personlighet og interesser. Nå hadde vi kolikk på vår førstefødte, så vi var rett og slett ikke klar for baby før det var gått 2 år. Ble heldigvis ikke det denne gang, men lilleknert er født med en alvorlig komplisert hjertefeil, så vi har da litt å stri med denne gang og. Mannen sier at nå er det stopp. Det blir ikke flere. Jeg er bare 25 enda, så jeg kan liksom ikke si at jeg om 10 år ikke får lyst på ett lite knøtt til, men så langt er knerten sistemann i familien.
Blafrende Hengejur♥♂08♂13? Skrevet 5. mars 2009 #22 Skrevet 5. mars 2009 jeg vil vente til alex er ferdig med skinner og styr;) Så når han er 5-6 år kanskje;) Har jo helst lyst på en litt tettere, men jeg tror ikke jeg makter å styre med skinner og fysio så tett som nå og i tillegg ha en liten bebiss med nattvåk og styr;) Så her blir det to ikke så tette, men tenker det blir godt å ha Alex i skolen slik at jeg kan slappe av hjemme med lille:) og de får nok glede av hverandre fordet:)
Sunnybeach4gull :) Skrevet 5. mars 2009 #23 Skrevet 5. mars 2009 Vi ska mekke søsken til gutten våres på 4 mnd på bryllupsnatta våres til sommern ;-) Eller i tia etter dn da, om man ikke har eggløsning akkurat da :-) Så satse på et vårbarn i 2010 ;-)
Trollet&lilletrollet08 Skrevet 5. mars 2009 #24 Skrevet 5. mars 2009 Planlegger ikke,men jeg vil helst ha 3 år imellom. Har vokst opp med ei to år eldre søster og synes ikke det var optimalt for meg. Synes to år er for tett men tre år akkurat passe.Vil la jenta mi ha litt tid alene først pluss at jeg synes toåringer er for små til å skjønne at noen andre trenger mamma og pappa mest. Stor forskjell på en toåring og en treåring på det emosjonelle plan synes jeg. Men,som med alt annet,har alle forskjellig syn på hva som er optimalt.
frk-fryd Skrevet 5. mars 2009 #25 Skrevet 5. mars 2009 vi tenker mellom 2,5 og 3,5 år mellom. Så starter vel kanskje på neste om 1,5 år? Det kommer ann på hva som skjer i mellomtiden. Hadde vært greit å bare ha en bleieunge om gangen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå