Gå til innhold

Jeg er anmeldt for æreskrenkelse...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk brev i posten idag. Jeg har en privat blogg hvor jeg skriver mye av mine egne dikt, private tanker osv. På denne bloggen kan du velge hvem du vil skal se den. Jeg har alltid hatt kun forfatteren.. Det er altfor mye privat der inne til at den skal ligge på web.

Nå har det imidlertid skjedd en feil, og jeg ANER ikke hva. Hele bloggen har tydeligvis vært ute en liten tid. Jeg har skrevet et blogginnlegg der, om min manns halvsøster som er (unnskyld meg) en kald og kynisk hurpe. Jeg skriver for å få ut følelser. Jeg skrev denne gang om hva jeg mente om henne, dvs jeg da altså sammenlignet henne med både satan og adolf hitler. Ja, hun fortjente hvert ord, men det var jo såklart ikke meningen at noen andre enn JEG skulle se dette.

Grunnlaget for min frustrasjon var et bittert arveoppgjør. Det hadde ingenting med meg å gjøre, men jeg så jo hvor lei seg min mann og hans familie var pga hennes kynisme. Hun ga seg ut for å være den "perfekte" datter da hennes og min manns far lå på dødsleiet, og ble sur da arven ble riktig fordelt tross hennes "dedikasjon". Hun nektet både meg og flere å ta farvel med ham, noe som gjør meg veldig vondt nå et år etter hans død. Jeg var glad i min svigerfar. Fra å ta fullstendig over alt ang min svigerfar da han var syk, gikk hun til å fraskrive seg (skriftlig) ALT ansvar etter hun fikk arven sin. Det var imidlertid ikke nok alt det hun fikk, hun mente også at min sønn ikke hadde krav på noen arv siden han var for liten (han er et år yngre enn hennes datteR) Hun mente derimot at min sønns arv burde fordeles på de andre barnebarna(som da altså er hennes 2 barn).... I tillegg stjal hun ting som ikke hørte henne til, samt forfalsket endel dokumenter osv. Hun sto også frem på god morgen norge og fortalte at hun hadde blitt seksuelt misbrukt av sin far, noe som er totalt oppspinn fra ende til annen. Dette er bare litt av hva hun har tilltatt seg å gjøre.

Damen er ikke riktig på en flekk, og jeg har vært mektig forbannet, det har også samtlige andre i familien.

Nå har hun på mystisk vis (sikkert googlet navnet sitt) funnet dette som så uheldigvis har lekket ut. Noe jeg igjen presiserer at ikke skulle komme ut, da det sto mye annet privat i den bloggen. Hun har anmeldt meg, og jeg skal på avhør.

Vil gjerne høre deres meninger ang dette.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har dere bevis for at hun har drevet dokument falsk?.Bare vær ærlig ikke lyv.Lykke til ! Beste er nok å være ærlig og hva med å anmelde henne for dokument falskneri og tyveri.

Skrevet

slett det og nekt ! saken vil nok bli henlagt uansett !!!

Skrevet

Hvorfor skriver du privat dagbok som en blogg?

Kunne du ikke heller skrive det på pcen så du ikke risikerte at noen leste det?

Skrevet

Kjære deg!

Dette var sørgelig å høre. Får alltid vondt av folk som har opplevd skikkelig urettferdighet fra familie/nære venner, og som ikke har kunnet gjort noe med det. Du får planlegge godt hva du vil si i avhøret, og være ærlig og ydmyk. Og så sletter du hele bloggen din, og begynner å skrive god, gammeldags dagbok istedet! Det gjør jeg, og den er gjemt godt i en krok i klesskapet.

Skrevet

Haha, hjelper ikke på en flekk å slette noe. Politiet har nok alt kopier av loggen, så den er for teit. Dessuten hadde det ikke vært noe problem å finne igjen uansett. Til og med jeg som ikke er spesielt datakyndig greier det enkelt.

Du må føre bevis for at det ikke var meningen at bloggen skulle ligge åpent tilgjengelig. Men si meg, er det vanlig å ha blogg om det er bare for sin egen del? Kan man ikke da like greit lagre det en annen plass?

Det eneste du kan gjøre er å si at du ikke tenkte at den skulle være tilgjengelig. Det er de som må bevise dette, det er de som har bevisbyrden. Du trenger ikke drive selvinkriminering.

Det ordner seg vettu. Slapp av.

Skrevet

Hei HI her :)

Nei jeg er vel ikke redd. Mer oppgitt. Bloggen har jeg skrevet som blogg og ikke lagret på pc fordi jeg deler pc med min mann. Jeg vil ikke at han skal lese alt jeg skriver. Tenkte at en side hvor kun jeg hadde passord var bedre. Jeg skriver jo veldig mye. Ikke masse privat og utbrodert men det er nok til at det er ting andre ikke skal lese.

Dette med henne er anmeldt, men ikke av meg. Jeg har ikke noe med det å gjøre.

Vi er alle redd henne da. Hun går jo over lik, som jeg så pent sa det i blogginnlegget mitt :P... Nei er faktisk sånn at hun ikke skyr noen midler. Politiet er egentlig ikke det jeg frykter mest. Den dama der kan få til det meste. Hun er jo i tillegg sykelig sjalu fordi hennes far aksepterte min sønn mer enn hva han aksepterte hennes datter. Var en slags "connection" mellom ham og min sønn. Og hun hatet det. Jeg tror faktisk at dersom hun kunne ha skadet min sønn, ville hun ha gjort det.

Skrevet

Om du selv sier at det du skrev ikke var ment for andre hvorfor i all vedden legger du ut dette innlegget på nett?

Jeg syns du virker rimelig dum som da bare fortsetter å ølegge ut innformasjon om andre på nett.

Og du ser bare saken fra din side. Kanskje hun syns du er like ille eller verre siden du som en utenforstående blander deg inn i ett arveoppgjør du ikke har noe med.

Om det ikke spesifikk er skrevet noe om arv av den frie delen har ikke barnebarn arverett etter besteforeldre.

Skrevet

Om det var en feil at bloggen ble offentlig, hvorfor fortsetter du da her inne? Du har ikke nevnt navn, men de det gjelder vil jo kjenne seg igjen og du sier jo at du er litt redd henne.

Skrevet

Vet du, jeg syns du høres helt skrullete ut. Man skriver da ikke slike private ting på nett!!!! Det er greit at du egentlig haddevalgt at bare forfatter skulle få lese det, men det hjelper INGEN ting. ALLE vet at det skjer feil på alt av tekniske ting avogtil, og uansett om du velger den innstillingen så legger du det like fullt ut på nett!!! Per definisjon så er ALLT dær offentlig. Det skal ikke store glippen til før det plutselig blir offentlig, noe du nå har fått erfare.

Du burde virkelig ikke ha lagt ut dagboka di på nett. Hva i alle dager var poenget med det dersom du ikke ønsket at andre skulle lese det???

Du burde skrevet det i en vanlig dagbok, eller i vanlige word-dokumenter eller lignede dersom du vil skrive på data.

Og i tillegg til at du har gjordt de hjernedøde tingene:

Hvorfor i alle dager skrev du hennes fulle navn dær?

Hvis det er bare deg selv som skulle lese det så kunne du bare skrevet fornavnet, hennes tittel i familien (svigersøsteren din) eller du kunne kallt henne kari nordmann for den saks skyld. Da hadde hun ikke funnet det om hun så hadde googlet seg selv.

Nei denne får du nesten skylde på egen dumskap.

Skrevet

Jeg ville ha gjort det samme som din svigerinne, baksnakking og uthenging på nett er barnslig. Som en voksen person bør man kunne prate sammen - ansikt til ansikt!

Ps: Et arveoppgjør er mellom arvtagerene og ikke ektefeller til disse. Hadde din svigerfar skrevet testamentet iom at din sønn også fikk en del av arven?

Når det kommer til penger er fanden løs i mange familier.

Iom at du har vært "løsmunnet" bør du også stå for de skrevne ordene.

Lykke til

Skrevet

Hi er. Nei skrullete har jeg aldri vært du. Mulig det er barnslig av meg, å skrive ned mine følelser i "dagboka" mi. Som jeg har sagt flere ganger skulle dette aldri ut. At jeg fortsetter her inne? Vel skaden er vel allerede gjort, er den ikke? Og alt er også fjernet så det er ingen som kan se dette igjen.

¨Det eneste som er skrullete er denne dama. Og dere som har så vanskelig for å se hele bildet: Som jeg sa tidligere var det da vel ikke bare arveoppgjøret som lå til grunn for at jeg ble sint. Jeg satte ord på det alle andre også tenkte og følte. Har deres fulle støtte jeg, for de vet jo hvordan hun her, det gjør ikke dere.

Men for all del, kall meg skrullete da. Finnes bloggere som med vilje henger ut personer med fullt navn. Og otto jespersen er vel skrullete han også da. Jeg har ikke gjort dette med intensjon. Men jeg står for hvert ord. Hvert eneste et.

Skrevet

Jeg tror ikke folk skjønner at det ikke er uvanlig å ha en privat blogg, nettopp fordi det er så vanlig med offentlige. Men jeg støtter deg i det at om du mener det er en privat blogg, så skal den være det. Det er vel like normalt å ha det som at det er mange som lagrer bildene sine på kodebeskytta sider på nettet. Du får bare forklare saken som den er og ta det derfra.

LYkke til! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...