Gå til innhold

Lavt blodtrykk???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann!

Var til kontroll hos lege i dag. Der målte legen blodtrykket mitt til å være 95/70. Er overtrykket for lavt? Jeg veit at normalen er rundt 120/80 (sånn + -)

Har hatt mye hodepine og syncoper (besvimelsestendens uten faktisk å besvime). Bare lurer på om det kan ha en sammenheng???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sa legen din noe om trykket da? trykket mitt var lavt i begynnelsen også, ble målt til 90/60, da sa jm det var veeldig lavt. Det har steget nå da, til mer normalt trykk. I dag hadde jeg 130/75

Skrevet

Heisann.

Jeg kan ikke så mye om det jeg. Selv har jeg ligget på ca 100-110/50-60 gjennom begge mine forrige svangerskap og også denne gang.

Jeg må ta litt hensyn når jeg reiser meg (gjøre det forsiktig). Eller så hjelper det veldig å være endel i aktivitet (gå turer hver dag).

Jeg trodde det var det minste tallet som var avgjørende men har ikke helt skjønt greia med det høyeste....(ikke mye hjelp å få her altså innser jeg mens jeg skriver.....kanskje noen andre med mer kunnskap?)

Skrevet

Jeg har i begge mine svangerskap hatt veldig lavt blodtrykk.. Nå er jeg i uke 20 med nr 2 og blodtrykket mitt var idag 85/50... altså veldig lavt. det er ikke noe farlig, men en blir ofte svimmel og bør være forsiktig med å reise seg for fort. En bør også drikke mye og passe på å sette seg ned hvis en merker at en er på vei til å besvime. Jeg har besvimt 4 ganger allerede i dette svangerskapet, men legene er ikke bekymret! De sier det er helt ufarlig, bare ubehagelig...

Skrevet

Jeg har i begge mine svangerskap hatt veldig lavt blodtrykk.. Nå er jeg i uke 20 med nr 2 og blodtrykket mitt var idag 85/50... altså veldig lavt. det er ikke noe farlig, men en blir ofte svimmel og bør være forsiktig med å reise seg for fort. En bør også drikke mye og passe på å sette seg ned hvis en merker at en er på vei til å besvime. Jeg har besvimt 4 ganger allerede i dette svangerskapet, men legene er ikke bekymret! De sier det er helt ufarlig, bare ubehagelig...

Skrevet

Takk for info:) Har aldri vært plaget av noe sånt, og alltid hatt normalt blodtrykk. Dvs. 120/80, så bare antok at dette kunne henge sammen.

Nei legen min sa ikke noe direkte, men mumlet bare at det var 95/75. Men så har jeg vært innlagt og sjekket alt mulig pga svimmelhet og utmattelse, uten at de har funnet noe galt. Fant i denne perioden ut at jeg var gravid, så regnet med at det hele hadde noe med det å gjøre...

Jeg må også være veeeldig forsiktig med å bøye meg for mye ned med hodet eller reise meg fort, for da går det trill rundt:)

Skrevet

Kjenner meg igjen ja. Har selv lavt blodtrkk, hadde det også sist jeg gikk gravid- Det ble sit målt til 70/50. Vanvittig slitsomt synes jeg. Svimler mye og alt går mye saktere.

MEN! Ikke noe far for svangerskapsforgiftning da i det minste. Vi får ta det vonde med det gode-

Tips: Drikke masse og spise lakris (lakris øker blodtrykket :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...