Anonym bruker Skrevet 3. mars 2009 #1 Skrevet 3. mars 2009 Hun snakker ustanselig....følger etter meg over alt dag og natt.Hun trenger lite søvn og var hysterisk redd for å være alene på rommet sitt inntil ca 1 år siden men er kun på rommet sitt når hun skal sove.Til tider er hun redd for å være alene f.eks på badet når hun skal på do og tørr ikke leke på rommet sitt alene.Hun er veldig aktiv som andre 4 åringer men ikke verrre enn andre barn.Det er sjeldent hun finner roen...hun svinser mye rundt selv om jeg har satt på favorittfilmen og dyne når jeg vet hun er sliten etter en lang dag.Hun er en gladjente men veldig humørsyk og krever veldig mye.Hun er veldig masete og selv om jeg elsker og forguder personligheten hennes blir jeg helt utslitt så og si hver dag.Jeg burde jobbe bedre med å få bedre tålmodighet men hun er liksom litt foran meg hele tiden og det er veldig fustrerende til tider.Hun er litt for mye for meg og av og til irriterer det meg at hun tar så stor plass og dominerer for mye.Hun har en lillebror som også trenger oppmerksomhet.Hun er litt sjalu ja men jeg vet at det ikke er grunnen til problemer eller hennes væremåte.Hun har hatt valargan fra hun var ca 2 år....før det sovna hun ikke før 1-2 på natta.Nå sovner hun ca 20-21 tiden men våkner somregel 23 og er våken minst 2 timer før hun sovner igjen og står opp ca 8.Nå har hun opphold i medisinen så jeg forventer at hun sover bedre når hun begynner på valarganen igjen.Min hun har ikke problemer med verken språk eller å lære nye ting.Hva tenker dere???
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2009 #3 Skrevet 3. mars 2009 ADD er det neppe, for de som har det er gjerne rolige, men deprimerte.
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2009 #4 Skrevet 3. mars 2009 Uten å vite noe særlig om deg, så vil jeg jo selvfølgelig ymte frempå dette med klare grenser og slikt som så ofte blir nevnt. Hvor konsekvent er du? Hvordan har du håndtert henne i leggesituasjonen? Hvordan var leggerutinene hennes? Når ble de påbegynt? Og mer, hvordan er hverdagen deres? Strukturert og rutinepreget? Tilfeldighetene råder? Når er måltidene og hva sipses?
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2009 #5 Skrevet 3. mars 2009 Åja hmm jeg trodd ADD var det samme som ADHD bortsett fra hyperaktiviteten;=) Hun har klare grenser ja og jeg er konskvens der jeg er nødt å være det.Hun går i bhg så hverdagen er strukturert ,av og til er hun hjemme og da gjør vi som vi vil der og da.Leggerutinene er veldig bra med lesing og synging.Går bra å legge henne men det er verre når hun våkner etter 2-3 timer og er lys våken.Jeg skal bli strengere på hva hun skal spise.Er litt slakk der ja:=( Tusen takk for svar;=)
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2009 #6 Skrevet 3. mars 2009 Du har rett add, er adhd uten hyperaktivitet, MEN hyperaktivitet er så mye annet en hva folk tenker om det. det handler ikke om å henge i lyskronen eller utagere, Jenter tar gjerne hyperaktivitet sin ut i helt andre ting, som å synge,snakke (mye), ha stor intresse for enkelte ting, osv. Jeg har ADHD selv , så det vet jeg alt om :-) Ønsker deg lykke til
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2009 #7 Skrevet 3. mars 2009 Ja enten synger hun eller snakker...av og til må jeg bare le for hun er så ekstrem men som oftes får hun kjeft for jeg blir helt ør.Før tenkte jeg bare på at jeg blir sliten men nå har jeg innsett at hun også blir sliten og lei av å ha en sånn uro i kroppen hele tiden!Kan jeg spør deg?Hva er dine symtomer og hvordan er det for deg å ha det?Er så redd for jenta mi!
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2009 #8 Skrevet 4. mars 2009 Hvis du er redd for at det er noe med jenta di synes jeg du skal kontakte lege og få henvisning til BUP for en utredning og evnt råd.. De kan sikkert hjelpe deg om det ikke skulle være en diagnose også! Synes dette høres slitsomy ut både for deg og datteren din, så skaff dere hjelp til å finne ut av det! Lykke til.. :-)
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2009 #9 Skrevet 4. mars 2009 Hei, jeg er anonym 0.04. Må bare si at jeg sier ikke at din datter har det, det vet jeg ikke, men sånn har jeg det ihvertfall med diagnosen. jeg har alltid en sang i hodet , + gjerne en samtale der jeg går gjennom hva jeg har sagt og analyserer en del.det siste henger vel sammen med min dårlige selvtillit. Selv som voksen henger jeg meg veldig opp i ting. som en film eller en cd plate, jeg kan ofte kjenne på en klump i magen, føler at jeg har en blanding av hjemlengsel, sorg. jeg kan lett misforstå hva andre sier og jeg føler meg utenfor det meste.har også konsenstrasjonsproblemer Når det er sagt. så er jeg et voksen menneske som skulle vært utredet for 20 år siden, jeg er 100% sikker at de barn som blir utredet i dag , ikke trenger og slite sånn. jeg har heller ikke pr i dag medisin. jeg tror også de barna som har adhd i dag , blir sett mer av foreldrene sine og det hjelper mye, jeg hadde selv en dårlig barndom.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå