Alenemamma :) Skrevet 3. mars 2009 #1 Skrevet 3. mars 2009 Jeg tror egentlig ikke gutten min har det, men han hoster og hoster til han spyr.. Har holdt på i flere uker nå gir seg ikke.. Kanskje på tide å gå sjekke om det kan være noe gale:/
Gjest Skrevet 3. mars 2009 #2 Skrevet 3. mars 2009 Pga hosting og piping i lungene deres.Har tre astma barn, har selv astma.Ingen av oss røyker så det er sagt..
fjummsi *med nr. tre i magen* Skrevet 3. mars 2009 #3 Skrevet 3. mars 2009 Han var tett i pusten fra sin første forkjølelse da han var et par måneder gammel. Ved hver forkjølelse siden var han også tett i pusten og surklete. Toppet seg da han var ett år, da fikk han et vanlig forkjølelsesvirus (ikke RS), og ble skikkelig syk. Sammenklappet lunge, surkling og tett og avhengig av oksygen i seks eller sju hele døgn. Etter det har han også vært tett ved forkjølelser, og til slutt har legen innsett at han har astma. Infeksjonsutløst astma. Snuppa har hatt flere runder med langvarig hoste-til-hun-spyr. Lillegutten hoster også mye når han er tett. Det du kan høre og se etter er hvordan han puster. Ganske typisk ved astma er at de sliter mer med utpust enn innpust når de har anfall/er tette. Hør etter om han puster inn fortere enn ut. Type sånn inn-uuuut, inn, uuuut. Her bruker han omtrent tre ganger så lang tid på utpust ift. innpust når han er dårlig. Om din gutt: Greit å få en lege til å lytte, så slipper du å tenke på om noe er galt.
partyoffive Skrevet 3. mars 2009 #4 Skrevet 3. mars 2009 Min historie er litt lik den over. Gutten ble forkjolet bare 2 mnd. gammel (fodt i Mars). Han pustet veldig 'tungt. Forkjolelsen vedvarte til langt utpå sommeren. Liten pause og kom igjen for fullt på hosten og har vart i heeeele vinter. Han er nå 11 mnd og har fått diagnosen asthma. Han hostet over en lengre periode i vinter, virkelig ille, og det forte til at en lunge lapp kollapset og samtidig hadde han lunge betennelse og dobbel orebetennelse. Alt på en gang. Ingen av oss gar asthma. Vi håper det er noe han 'vokser' av seg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå