Anonym bruker Skrevet 3. mars 2009 #1 Skrevet 3. mars 2009 lisenskontrolør? Min venninne ringte å fortalte at hun hadde hatt besøk av lisensmannen, for å slippe å få regningen hadde hun sakt at hun ikke bodde der og bare var på besøk, så hun ville ikke ta imot regningen på andre sine vegne. Jeg forklarte at de garantert kom tilbake, men kan det være straffbart for henne hvis de finner ut at hun laug for å slippe å betale? Hun kan jo håpe at ikke samme mannen kommer tilbake.
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2009 #2 Skrevet 3. mars 2009 tja, de er jo statsansatte.. men jeg har hørt om mange som gjør det der! Sier de er barnevakt osv. Selv åpnet jeg ikke døra når jeg bodde i blokk, med mindre jeg visste hvem som ringte på.. Spes i lisens tider
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2009 #3 Skrevet 3. mars 2009 De er ikke offentlige tjenestemenn, så tror ikke de kan ta deg på noe:)
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2009 #4 Skrevet 3. mars 2009 Lov om kringkasting. § 10-1. Straff Med bøter eller fengsel inntil 6 måneder straffes den som forsettlig eller uaktsomt grovt eller gjentatte ganger overtrer bestemmelsene i § 2-1 første eller tredje ledd, § 2-4, § 2-7, § 3-1 andre ledd, § 4-5 første ledd bokstav b og d, og kapittel 9 eller forskrift eller enkeltvedtak gitt med hjemmel i disse bestemmelser. Medvirkning straffes på samme måte. Er overtredelsen foretatt for å fremme virksomhetens interesser eller virksomheten har hatt fordel av overtredelsen bør det betraktes som en skjerpende omstendighet ved straffeutmålingen etter første ledd. Overtredelse eller medvirkning til overtredelse av bestemmelser gitt i eller i medhold av kapittel 9, jf. § 10-1 første ledd, kan straffes uten hinder av de begrensninger som følger av straffeloven §§ 12, 12 a og 13 første og andre ledd. Men bare den som er statsborger eller hjemmehørende i Norge, Danmark, Finland eller Sverige kan straffes for overtredelse av forskrift gitt med hjemmel i § 9-3. Overtredelse av straffebud i denne paragraf er forseelse
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå