Gå til innhold

Jeg trenger noen råd....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei på dere jenter. Det er egentlig to ting jeg sliter med om dagen:

Jeg har flytta fra mannen min, og bor for en stund hos foreldrene mine sammen med sønnen min, men er på jakt tter et sted å bo. Men jeg er redd for at jeg gjør feil. mannen min vil gjerne at jeg skal komme tilbake, men jeg er i alle fall ikke klar for det. Bruddet har med at jeg er lei av det ekstra barnet mannen min er for meg (tror at mange kjenner seg igjen) ;) Jeg har vært gift med han i 5 år, og han har en sønn fra før (han er nå 10 år). Det har alltd vært meg som står opp med barna, og jeg har vel fått sove lenge en gang annen hver måned eller noe. Dette er bare en liten del. Vi går til rdgivning hos familiekontoret, men jeg klarer ikke å tro på at alt skal ordne seg.

Jeg synes det er så skummelt å skulle finne et sted å bo. Blir liksom helt endelig da. Noen som har trøstende ord til meg??

Det andre jeg trenger råd om er ex-en til mannen min. Jeg er nesten helt sikker på at hun driver med trygdesvindel i stor skala. Hun og hennes nye samboer har to barn sammen og hun får alle stønader som enslig forsørger. Jeg vil ikke gå nærmere inn på detaljer her men jeg er rimelig sikker. Jeg har ikke villet si ifra til NAV før, mens jeg har bodd sammen med mannen min, i frykt for at hun skulle sabotere samværsordningen for å "straffe" mannen min for det. Men nå som jeg ikke bor der mer, gnager det meg veldig å sitte inne med den informasjonen jeg har, og ikke gjøre noe. Bør jeg melde fra til NAV, nå?? Jeg er veldig usikker.

Huff dette ble rotete, men håper dere har tålmodighet med meg, for livet føles akkurat så kaotisk akkurat nå.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vist livet ditt er kaotisk nå, så vent med å ta noen avgjørelser!!

gi deg selv litt tid:) fort gjort å gjøre feil når man ikke tenker helt klart:)

så hold deg til foreldrene dine en stund du:)

Skrevet

Må bare be deg spørre deg selv om et par ting:

Har du et problematisk forhold til denne eksen? Eller til din manns forhold til henne? Hvorfor vil du fortelle dette til NAV akkurat nå/hvem vil du ødelegge for/straffe? Har ikke du og faren til sønnen din nok ting å finne ut av hos familierådgivning om du ikke skal kaste ekstra bensin på bålet? Hva godt kan det føre til? Tror jeg i din situasjon hadde passet mine egne saker og ordnet opp i det før jeg blandet inn andres problemer. Jeg mener dette på en god måte, ikke misforstå. :) Tror du bør prøve å skille de to problemene og fokusere på det som er viktigst, så kan det andre komme etter.

Er vel mange der ute som føler mannen sin er en ekstra unge i flokken og som alenemor kan jeg vel heller ikke si jeg savner å ha en mann å rydde og vaske etter, men alt har jo sine fordeler og ulemper. Av og til ønsker jeg for mitt barns del at pappan var her. Men han vil ikke ha meg så det tjener jeg jo ingenting ved å tenke på hehe:) Tror dog jeg hadde tenkt meg nøye om før jeg forlot en mann som var glad i meg og ungen. Jeg kan ihvertfall love deg at det ikke blir så mange lange morgener i senga som alenemor heller! Men du slipper evt. å irritere deg over at det ligger en igjen der ute da ;)

Han går jo til rådgivning med deg, og du sier at du ikke har tro på at det ordner seg. Hvorfor ikke? det høres ikke ut som om du har lyst å prøve, på en måte. Hvorfor ikke? Har dere fått hjelp før og det ikke har fungert? Er du ikke glad i han på den måten at du vil det skal fungere?

Ble mange spørsmål tilbake her, håper du ikke tar det som et angrep, jeg prøver bare å hjelpe deg med å tenke. :)

Masse lykke til!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...