Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 3. mars 2009 #1 Skrevet 3. mars 2009 Eller er det fortsatt bare et forslag?
~sjiraff~ Skrevet 3. mars 2009 #2 Skrevet 3. mars 2009 Det er bestemt. Gjelder alle barn født fra og med 1. juli 2009.
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 3. mars 2009 Forfatter #3 Skrevet 3. mars 2009 Står det noe sted? På nav.no står det bare at det er et forslag..
Gulosten™ Skrevet 3. mars 2009 #4 Skrevet 3. mars 2009 Uff ja Er så lei av alt skal bestemmes og tres nedover hodet på oss! Grrr
-carina- Skrevet 3. mars 2009 #5 Skrevet 3. mars 2009 Har permisjonen blitt utvidet eller er ukene bare tatt fra mors del?
mamman til to gutter Skrevet 3. mars 2009 #6 Skrevet 3. mars 2009 Tror den er utvidet med 2uker og resten er tatt fra "fellespotten". Mor har fortsatt 3uker før og 6uker etter fødsel.
#Buffy# Skrevet 3. mars 2009 #7 Skrevet 3. mars 2009 Med andre ord får far lovfestet rett på 10 uker permisjon, mens mor får lovfestet 9 uker. Hvorav tre før fødselen, som faller bort om hun føder før tiden. Var det noen som sa likestilling???
Sivalur Skrevet 4. mars 2009 #8 Skrevet 4. mars 2009 Nåja, som regel er det vel slik at resten av fellespotten går til mor...?? Eller hva? Ikke mye likestilling ute og går når det gjelder deling av permisjon, synes det er supert at det er blitt lovfestet med 10 uker, fedrene burde jo ha minst det. Og nå kan endelig alle få det. Hos oss fikk far mer enn det også, men de aller aller fleste damer jeg kjenner, og leser om her inne, 'gir' ikke far mer enn det han har krav på gjennom loven, og tar resten selv.
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 4. mars 2009 Forfatter #9 Skrevet 4. mars 2009 Er det noen som faktisk har sett at dette har blitt lovfestet?? Står det noe sted??
Katsi Skrevet 4. mars 2009 #10 Skrevet 4. mars 2009 Blir så vanvittig irritert av å lese slikt "men de aller aller fleste damer jeg kjenner, og leser om her inne, 'gir' ikke far mer enn det han har krav på gjennom loven, og tar resten selv." Tror faktisk ikke de fleste tvinger igjennom noe, det er vel en beslutning tatt i felleskap om hva som faktisk fungerer best for hver familie... Nå er jenta mi født allerede så det er ikke noe tema her, men hvis mannen min ville hatt mer permisjon og vi ikke hadde tapt masse penger på det hadde det ikke vært meg imot. Mannen min får ikke kompensasjon fra arbeidsgiver for det som går over grensa Nav betaler og vi hadde ikke hatt økonomi til at han skal være hjemme i 10 uker så da ville vi rett og slett mistet 4 uker. Supert det ja!
§iris§ Skrevet 4. mars 2009 #11 Skrevet 4. mars 2009 jeg er delt med det der jeg.. hva med di som har mann som er selvstendig næringsdrivende da? er det da lett å sette permisjonen til mor da? dette går ikke utover oss for vi skal ikke ha flere barn.. men hvis så har ikke min mann kunna vært hjem i 10 uker..
Katsi Skrevet 4. mars 2009 #12 Skrevet 4. mars 2009 Etter det jeg har hørt er det vanskelig å overføre permisjon til mor. Har en venninne der mannen er selvstendig næringsdrivende, hun har søkt men ikke fått svar. Han kan ikke ta noe mer enn vanlig ferie, har jo kunder med faste avtaler og vil miste mange kontrakter hvis han skal være hjemme i 6 el 10 uker.
Guttemamma75 Skrevet 4. mars 2009 #13 Skrevet 4. mars 2009 Dette forslaget er IKKE vedtatt enda!!! Det BLIR sikkert det men det er enda ikke vedtatt ved lov.. Til de med selvstendig næringsdrivende menn - det skal tungtveiende grunner til for at man skal få overført pappapermen til mammaen - såvidt jeg vet er eneste godkjente grunn for overføring at pappaen er så syk at han ikke kan ta vare på barnet...
§iris§ Skrevet 4. mars 2009 #14 Skrevet 4. mars 2009 sånn som det er til oss da.. min mann driver begravelsesbyrå.. han er den eneste her.. vi kan ikke si til folk at dem må vente i 10 uker for å dø heller.. vi kan liksom ikke bestille dem.. hehe.. men no skal vi ikke ha flere barn lell men jeg tenker på andre folk..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå