Gå til innhold

ang. samvær 50/50...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bare en liten forhistorie først.... ;)

For ca en mnd siden ble det slutt mellom meg og typen, far til jenta vår på 13 mnd... jeg som var dritlei og rett og slett heiv han ut. Han tok det veldig tungt, helt knust stakkars. Men men... nå har han visst komt over det.

Siden jenta vår ble født, har alt av ansvar og utgifter til henne falt på meg. Han har gjort veldig lite, liten interresse og engasjement for jenta. Bare passet henne når jeg skulle diverse ærend, som en hvem som helst annen barnevakt kunne klart... pluss han hadde pappaperm i seks uker. Men når jeg var hjemme fra jobb hadde han liksom fri, i hans hode. Anyway, nå er det slutt. Og plutselig så krever han at vi skal dele 50/50

Han har flyttet hjem på gutterommet hos sine foreldre, et stykke unna. Tar 1 time og 45 min å komme seg dit, inkl en halvtime med ferge. Jenta vår gar 3 dager i barnehage her i bygda, og er 2 dager hos mormor. Jeg jobber 100 %, fem dager i uka. Nå mener han at han har ordnet det med jobben sin slik at han kan jobbe annenhver uke, den uka han har fri vil han ha jenta. Noe som da medfører at jenta også må gå annenhver uke i barnehagen, den uka hun er la med meg. Jeg ser på dette som veldig rotete for ei lita jente, hun får ikke noe fast hjem liksom. Er det bare jeg som tenker sånn?

Hvordan stiller han, har han noe sjans til å få dette gjennom? Vi skal til mekling på familievernkontoret, uvisst når. BF som har ringt dit uten å prate med meg først... jeg venter på hjelp fra nav, hjelp til å fylle ut div. søknader...

Så, hva tror dere? Er det bare jeg som tenker at dette er rotete, er jeg egoistisk (vil helst ha jenta mi her, barnefar kan ha henne annenhver helg, vanlig samvær). Jeg er i tillegg skeptisk til at han skal ha ho over lenger tid, pga hans manglende interesse for ho da vi bodde ilag.... Noen som har erfaring fra lignende? Hva vil de evt si på mekling om hans forslag?

Ble litt langt dette, men håper noen vil hjelpe meg... pliiiis si at han ikke får gjennom dette da :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

nei!! slapp helt av:)

så lenge du presiserer at du kun vil jentas beste å at det i følge deg (meg også:) er at hun bor fast hos deg å har samvær med bf, så vil han ikke komme langt!

Skrevet

aaaah! Tusen takk! Du aner ikke hvor mye dette ene svaret betyr for meg! :) Eller kansje du gjør det, men uansett så er jeg kjempehappy akkurat nå! *puh* Puste letta ut* :)

Skrevet

hehe bare hyggelig:)

snakker av erfaring vet du:) bf her ville ha barna 50% men fvk frarådet bf i å gå videre med det pga de var så små. 3 og 1 år!

han tok kontakt med advokat men ble frarådet av han også:)

enda vi bodde i samme bygd (5 min i bil) kun 1 skole å bhg. alikevell ville ingen råde han til å gå videre.

så du stiller sterkt.

ingen med vett i hodet vil la en så lite barn gå igjennom en sånn prossess!!

barna mine var hos bf fred-man + 2 etterm i uka (tirs-tors)

Skrevet

det er så bra å høre fra noen med erfaring :) Og dine barn var jo eldre, spesielt 3 åringen. Og dere bor nær hverandre også, her er det snakk om flere mil. Pluss ferge. Blir jo bare stress og kaos...

Han har mulighet til å ha henne annenhver torsdag ettermiddag til søndag, det synes jeg høres greit ut.

Nå er jeg bare så GLAD! :) Kommer til å få sove godt i natt likevel :)

Skrevet

andre med erfaringer....?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...